“ענישה קולקטיבית פסולה”: צה”ל ושב”כ הטילו מצור על הישוב עטרת

בהובלת מח"ט בנימין מתקיים מאז מוצ"ש עוצר על תושבי הישוב עטרת - ונערך בידוק קפדני לכל הרכבים שמבקשים לעבור בשער הכניסה • עו"ד נתי רוםו: "זה לא חוקי וחייבים להפסיק את זה לאלתר"
חיים טוויל
ו' תמוז התשפ"ג / 25.06.2023 00:22

תושבי היישוב עטרת בבנימין דווחו, כי מאז מוצאי שבת מתקיים עוצר מצד כוחות צבא, משטרה ושב”כ על תושבי היישוב – ונערך בידוק קפדני לכל הרכבים שמבקשים לעבור בשער הכניסה.

התושבים מציינים כי המהלך מתבצע בהובלת מח”ט בנימין אליאב אלבז, בעקבות ההתפרעויות בשבת בכפר באום ספא – בין עטרת לנווה צוף.

ח”כ וחברת וועדת חוץ וביטחון לימור סון הר מלך הגיעה לזירת העוצר על היישוב עטרת לפקח מקרוב על הנעשה.

עו”ד נתי רום מחוננו הגיע הערב לישוב על מנת לסייע לתושבי הישוב שנמצאים במצור.

הנכנסים והיוצאים בשער היישוב מתבקשים לעבור בידוק קפדני על יד הכוחות. מי שמוביל את הבידוק ופוגע בשגרת חיי התושבים הוא מח”ט בנימין.

עו”ג רום: “יש פה חסם כבר שעות ארוכות בראשות המח”ט שעומד בכניסה עם כוחות ביטחון ושב”כ רעולי פנים. הכוחות לא מאפשרים לצאת ולהיכנס לישוב ללא בידוק קפדני בתוך הרכבים, וכמו כן הם מבצעים מעצרים קולקטיבים.

“זו ענישה קולקטיבית שלא ראינו – כשביקשנו למשל בכפר אל מועייר אחרי למעלה מעשרים מטענים. ביקשנו שיחסמו ואמרו לנו שאין אישור מהדרג הפוליטי, שאלוף הפיקוד לא מאפשר. אבל כאן הענישה הקולקטיבית היא בקלות. הדבר הזה לא ייתכן, הוא פסול, הוא לא חוקי וחייבים להפסיק את זה לאלתר”.

ליסה הומינר, תושבת היישוב, סיפרה בפייסבוק: “כתושבת הישוב, רואה את מה שקורה סביב ומרגישה שהשלטון לא התחלף פה. הרוצחים זורקים אבנים ובקת”בים בחסות הצבא! עד ארבע בבוקר אישרו לרוצחים להתפרע! הכביש נסגר ותושבי הישוב נאלצו לחכות עד אז בנוה צוף… הצבא לא מגן עלינו אלא מכיל את הרוצחים. העיקר שזה יראה טוב בעולם.

“בשבת אחה”צ רכב אזרחי עם יס”מניקים ועצור אחד יוצאים מהישוב. היס”מניקים עם כובעי גרב להסתיר את עצמם. ממי? מהרוצחים? לא ולא! מאיתנו תושבי הישוב. בושה להם! בשירות מי הם? צבא בשירות החמאס!”

עשרות פעילי ימין קיצוני התעמתו בשבת עם פלסטינים ליד הכפר אום ספא. כוח צה”ל הגיע למקום ואחד החיילים נפגע באורח קל מהאבנים. כמה דקות לאחר מכן נכנסו עשרות יהודים לכפר ושרפו לפחות שני בתים. בנוסף הם הציתו שני כלי רכב ומשאית השייכים לפלסטינים.

בתוך כך, חייל צה”ל שהיה בחופשה נעצר לאחר שעל פי החשד כי השתתף בהתפרעויות נגד הפלסטינים בכפר אום צפא. הוא נעצר בידי המשטרה, והועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות