סעיף השוחד בתיק 4,000 קרס: מסר דרמטי מהשופטים ליועמ”שית

במהלך דיון שנערך לפני יומיים בבית המשפט, זימנו השופטים את נציגי הפרקליטות וסנגוריו של ראש הממשלה לחדרם - והעבירו מסר חד וברור לבכירי הפרקליטות: תתקשו להוכיח שוחד בתיק 4000 • הכדור נמצא כעת אצל היועצת המשפטית גלי בהרב-מיארה, שצריכה להחליט כיצד לפעול
חרדים 10
ג' תמוז התשפ"ג / 22.06.2023 20:24

מכה לפרקליטות במשפט נתניהו: במהלך דיון במשפט ראש הממשלה, קראו השופטים לנציגי הפרקליטות ולסנגוריו של לנתניהו להגיע לחדרם – והעבירו להם, בשיחה הסגורה,  מסר חד וברור כי הם יתקשו להוכיח עבירת שוחד בתיק 4000, העוסק בפרשת בזק-וואלה.

כך חשף הערב  (חמישי) ברוך קרא במהדורה המרכזית של חדשות 13.

הפרטים בפגישה נותרו חסויים ושומרים עליהם בסודיות, אך ניתן לומר ששלושת השופטים טענו כי יהיה קשה להוכיח את הסעיף המשמעותי ביותר בתיק, סעיף השוחד.

המסר הזה דרמטי משום  שכל עדי התביעה, אלה שהיו אמורים לבסס את עבירת השוחד אצל נתניהו ולהוכיח את מודעותו הנפשית של נתניהו לשוחד – כבר העידו במשפט.

המסר של השופטים אמנם לא מחייב את ההכרעה הסופית במשפט – אך לא ניתן להתעלם ממנו.

בחדר הסגור לא נאמרו המילים גישור או עסקת טיעון, אך אלה ללא ספק ריחפו באוויר, והשופטים הבהירו: טובת המדינה מחייבת להגיע להסדר.

השופטים העבירו מסר – וכעת הכדור נמצא אצל היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שצריכה להחליט כיצד לפעול. אולי השופטים מקווים שבעזרת המסר שלהם, הצדדים  יגיעו לבסוף עסקת טיעון או גישור.

יצוין, כי החקירה נגד ראש הממשלה יצאה לדרך עם שלושה סעיפי שוחד – וסעיף השוחד בתיק 4,000 היה היחיד שהגיע למשפט.

הפרשן עמית סגל כתב הערב: “שבועיים אחרי פרוץ תיק 1000 התייצב רוני אלשיך מול המצלמות ואמר: הגענו לחקר האמת. כבר אז הוא חשב שיש לו כתב אישום בתיק הזה, אבל הסיבה שהגשת כתב האישום התעכבה עוד שנים הייתה כי עמוק בפנים ידעו שם שזה לבד לא ישלח את נתניהו הביתה.

“לכן נולד האישום המאולץ על שוחד בתיק 4000, לכן הלחצים הפליליים על שני עדי מדינה, לכן התיקון המתמשך של התזה, מסיקור חיובי להטבת סיקור להיענות חריגה. וכל זה מתרסק עוד טרם החל שלב ההגנה. הפרקליטות בהתנהלותה גרמה נזקים אדירים שלא ישוערו למדינה. מנדלבליט וניצן חייבים הסברים לציבור, ובדחיפות.”

לפני כחודשיים נפגשו פרקליטיהם של ראש הממשלה ושל איש העסקים שאול אלוביץ’, המואשמים בתיק 4000, עם היועמ”שית גלי בהרב-מיארה, בניסיון לשכנע אותה להסכים לגישור.

ההצעה ללכת לגישור פלילי בתיקי נתניהו הועלתה על ידי פרקליטיו של אלוביץ’, ובניסיון לשכנע את היועמ”שית הם נפגשו עמה.

מסביבת נתניהו נמסר אז: “בית המשפט הוא זה שהמליץ לפרקליטות להגיע לגישור לאור ההתפתחויות במשפט. פרקליטי ראש הממשלה אמרו שאין להם התנגדות לכך ועמדתם לא השתנתה”.

ח”כ גדעון סער מהמחנה הממלכתי קרא הערב לתביעה במשפט נתניהו להסכים לעסקת טיעון עם ראש הממשלה.

”במשך תקופת כהונתי כשר המשפטים נמנעתי מהתייחסות לאפשרות הסדר טיעון במשפט נתניהו. זאת, מתוך כבוד לעצמאות התביעה הכללית בנושאים המסורים לשיקול דעתה המקצועי. עמדתי היתה זה מכבר כי נכון, בהתחשב במכלול השיקולים, לסיים את משפט נתניהו בהסדר טיעון”, אמר סער.

”עתה מן הראוי שהתביעה תטה אוזן למסרים של בית המשפט ותגלה נכונות למו”מ כזה. האינטרס הציבורי במובנו הרחב הוא סיום הסאגה ארוכת השנים הזאת בהסדר טיעון”, הסביר.

חקירת תיק 4000, המכונה גם תיק בזק-וואלה, נפתחה ביוני 2017 ועוסקת בקשרים בין שאול אלוביץ’, שהיה בעל השליטה בקבוצת בזק, לבין ראש הממשלה נתניהו.

בחודש ספטמבר 2019 הוגש כתב האישום בפרשה, ובמאי 2020 החל משפט נתניהו לאחר שהיועמ”ש דאז אביחי מנדלבליט החליט להעמיד אותו לדין באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ’ מואשמים בשוחד, שיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות