חודשיים אחרי שצורפו: ‘המועצת’ התכנסה לראשונה עם החדשים

קצת יותר מחודשיים לאחר שצורפו ארבעה חברים חדשים: מועצת חכמי התורה של תנועת ש״ס התכנסה הערב לאסיפה היסטורית בבית ש״ס בירושלים • הכינוס  מתקיים בהשתתפות השרים וחברי הכנסת
אריה ריבקינד
ג' תמוז התשפ"ג / 22.06.2023 18:58

מועצת חכמי התורה של תנועת ש״ס התכנסה הערב (חמישי) לאסיפה היסטורית – כאשר לראשונה משתתפים בכינוס החברים החדשים שצורפו למועצת בסוף חודש ניסן.

הכינוס מתקיים בבית ש״ס בירושלים, במעמד זקן מועצת החכמים הגאון רבי משה מאיה וחברי המועצת, הגאון רבי ראובן אלבז ראש ישיבת אור החיים, הגאון  רבי דוד יוסף ראש ביהמ״ד יחווה דעת.

כן משתתפים החברים החדשים הגאון  רבי שלמה בן שמעון חבר בית הדין הגדול וגאב”ד נוה ציון, הגאון רבי אברהם סאלים ראש ישיבת ׳מאור התורה׳, הגאון  רבי שמואל בצלאל ראש ישיבת ‘פורת יוסף’, והגאון רבי שלמה מחפוד רבה של יהדות תימן וגאב”ד ‘יורה דעה’.

הכינוס  מתקיים בהשתתפות השרים וחברי הכנסת של תנועת ש״ס, בראשות היו״ר אריה דרעי.

ואלה ההחלטות שהתקבלו בכינוס:

א. מועצת חכמי התורה מביעה את כאבה לנוכח פיגועי הטרור הקשים ורציחת נפשות יקרות הי”ד, בידי מחבלים בני עוולה, המועצת משגרת את תנחומיה למשפחות האבלות, ומתפללת לרפואת כל הפצועים, ויהי רצון שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולנו.

ב. מועצת חכמי התורה מחזקת את ידיהם של שלוחי דרבנן נציגי תנועת ש”ס בראשותו של מכובדנו הנעלה יו”ר התנועה הרב רבי אריה דרעי שליט”א, העומדים איתן על משמר קודשי ישראל, ופועלים במסירות לחיזוק עולם התורה והיהדות ובדאגה לשכבות החלשות ולכל נצרך.

ג. מועצת חכמי התורה הנחתה את נציגי התנועה לעמוד בכל עוז על משמר עולם התורה, על מנת שכל בן תורה יוכל לשקוד על תלמודו ללא כל הפרעה, ויש לוודא את קידום הליכי העברת החוק כמסוכם.

ד. מועצת חכמי התורה קיבלה בשמחה את הבשורה בחידוש ‘ועדת הרבנים לענייני תקשורת’, בראשות מו”ר הגאון הגדול רבי משה מאיה שליט”א, ואתו עמו חכמי וגדולי הדור, שיש בדבר חיזוק עצום מפני פגעי הטכנולוגיה, והנחתה להשלים את העברת החוק המשמר את הקומה הכשרה ללא כל שינוי כלל. מועצת חכמי התורה קוראת לכל בן תורה וירא שמים להציל נפשו ונפש אנשי ביתו מרדת שחת על ידי פגעי הטכנולוגיה, ולהתרחק מזה כמטחווי קשת.

ה. מועצת חכמי התורה הנחתה את יו”ר התנועה לפעול להרחבת גבולות הקדושה בכל רחבי הארץ, באמצעות חיזוק והגדלת כוחה של התנועה בכל הרשויות המקומיות, לקראת הבחירות בחודש חשוון תשפ”ד הבעל”ט, שכידוע כמה חשיבות יש בכך להעמדת הדת על תילה בכל מקום ולדאגה לכלל ולפרט.

ו. מועצת חכמי התורה מביעה את דאגתה לנוכח השיסוי בעם וההסתה כנגד עמלי התורה, ופונה לכלל ישראל בקריאה ‘אל נא אחי תרעו’. עלינו להתחזק יחד באחדות ובאהבת ישראל, בדרך שהנחילו לנו רבותינו מאורי דרכנו, מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק”ל, מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצוק”ל ומרן פאר הדור רבנו שמעון בעדני זצוק”ל. וזכות האחדות נזכה לגאולה השלמה בב”א.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות