המשטרה ביקשה להרחיק יהודי שלן בשטח ציבורי ונזרקה מכל המדרגות

משטרת ירושלים ביקשה בשם הכנסייה היוונית בעיר להרחיק יהודי שלן בשטח ציבורי בירושלים עליו טענה לבעלות • בתי המשפט השלום והמחוזי בירושלים דחו את בקשתה וקבעו כי היהודי יוכל לשהות במקום הנחשב לשטח ציבורי
חיים טוויל
ג' תמוז התשפ"ג / 22.06.2023 18:07

הכנסייה היוונית בירושלים ביקשה להרחיק יהודי אשר נהג בחודשים האחרונים ללון בשטח ציבורי הסמוך לקבר דוד המלך בירושלים וזאת לטענתה כיוון שהשטח נמצא בבעלותה.

הכנסייה פנתה למשטרת ירושלים אשר עצרה את היהודי מספר פעמים בגין השגת גבול, אך פעם אחר פעם שיחרר אותו בית המשפט.

היהודי סירב לחדול מהלינה במקום בטענה כי מדובר בשטח ציבורי.

בתחילת השבוע ביקשה המשטרה בדיון בבית משפט השלום בירושלים להאריך את מעצרו של היהודי בשלושה ימים לאחר שנעצר פעם נוספת, אך בית המשפט דחה את בקשת המשטרה והורה על שחרורו של היהודי.

המשטרה הגישה ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בירושלים אך גם הוא נדחה.

עו”ד משה פולסקי ברך על החלטת בית המשפט: “משטרת ישראל פועלת בניגוד לחוק ללא כל סמכות ובניגוד למספר החלטות שיפוטיות שניתנו בעניין. אזרח שפרס מחצלת בשטח המיועד לשימוש הציבור בהר ציון מוצא את עצמו 3 פעמים עצור מאחורי סורג ובריח כי הכנסייה היוונית ביקשה מהמשטרה לפנות אותו מהמקום, ומשטרת ישראל עוד מבקשת מבית המשפט שירחיק את האדם מן המקום כאשר מדובר באזור פתוח לכלל הציבור. פשוט שערורייה.

“אולי באמת הגיע הזמן שתחנת מרחב דוד תתפנה לטפל בפורעים הערבים בעיר העתיקה ולא תסייע לכנסיה היוונית בהדרת יהודים והרחקתם מהר ציון”.

עו”ד נתי רום: “מדובר בשטח ציבורי בו מותר לכל אדם לשהות. תמוה מדוע טורחת משטרת ישראל ומשקיעה משאבים כה רבים במאבק במרשי הכולל הגשת הליכים רבים בערכאות שונות בבתי המשפט אשר מסבירים לה כי ההליך המתאים בתיק הינו אזרחי ולא פלילי.

“מרשי הינו דר רחוב אשר גר במקום מעל לשנה ואין סיבה שייעצר פעם אחר פעם. מוזר שמשטרת ישראל עובדת אצל הפטריארכיה היוונית ומבזבזת משאבי ציבור יקרים על מקרה זה. נכון תעשה המשטרה אם תפנה את כוחותיה ומשאביה למאבק בפשיעה חמורה ובטרור ברחבי הבירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות