המשטרה החרימה את צופרי השבת – השופט הערבי פסק להחזיר

לאחר ארבעה דיונים שונים, ערעור של המשטרה למחוזי - והחזרת התיק להכרעה בביהמ"ש השלום, קבע השופט ראיד עומרי כי על המשטרה להשיב את צופרי השבת לבעליהם לאלתר • "יש להביע הבנה וסבלנות בכל הנוגע לטקסים דתיים, בפרט כאשר אין פגיעה ממשית בשלום הציבור"
חיים טוויל
ג' תמוז התשפ"ג / 22.06.2023 16:24

על אף שהשמעת נעימות השבת ברמקולים, טרם כניסת השבת, הן מנהג מקובל במקומות רבים בארץ – עדיין מידי פעם צצים שכנים או ראשי ערים צרי עין, שיעשו ככל יכולתם כדי לסלק אותן מהמרחב הציבורי.

כך קרה גם בעפולה, כאשר השכנים התלוננו למשטרה, שפרצה לביתה של קרנית אבידב, תושבת העיר, ממנו הושמעו הנעימות, והחרימה את הצופרים ואת מצלמות האבטחה.

את המשפחה ייצג עורך הדין מיכאל ליטווק, מומחה לענייני דת ומדינה ומי שטיפל במקרים דומים ברחבי הארץ.

השבוע, לאחר ארבעה דיונים שונים, ערעור של המשטרה לבית המשפט המחוזי – והחזרת התיק להכרעה בבית משפט השלום, קבע השופט ראיד עומרי מבית המשפט השלום בנצרת, בהחלטה מנומקת, המתפרסת על ארבעה עמודים, כי יש להשיב את צופרי השבת לבעליהם לאלתר.

השופט, שלא מתעלם מהטענות על הפרעה של נעימות השבת, כתב כי יש להביע הבנה וסבלנות בכל הנוגע לטקסים דתיים, ובפרט כאשר אין בזאת פגיעה ממשית בשלום הציבור וביטחונו.

“החרמת השימוש ברמקולים המשמשים את המבקש לצורך השמעת נעימות שבת פוגעת בכבוד האדם וחירותו ובפרט פוגע בחופש הדת והמצפון של המבקש”, כתב השופט בהכרעת הדין. “סבורני כי במקרים כאלה יש להביע הבנה וסבלנות בכל הנוגע לטקסים דתיים ובפרט כאשר אין בזאת פגיעה ממשית בשלום הציבור וביטחונו.

“אציין כי המשיבה מחזיקה כדין בחפצים כבר כמה חודשים, אולם טרם הוגש כתב אישום, דבר אשר לעניות דעתי מטה את הכף למסקנה כי יש לשחרר את החפצים לאלתר”.

עורך הדין מיכאל ליטווק: “אני מברך על ההחלטה המנומקת שאינה מותירה מקום לספק, אני שמח בזכותם של תושבי העיר עפולה ליהנות מנעימות השבת טרם כניסתה.

“בהחלטה יש השפעה ישירה על עמדותיהם של רשויות החוק בנוגע להצבת צופרי שבת. הצופרים הינם חוקיים, והמשתמשים בהם ממשים את זכותם החוקית לחופש דת ומנהג יהודי עתיק יומין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות