אחרי ארבע שנים: שדה התעופה של חיפה חוזר לפעילות בינלאומית

 מחזירים את שדה התעופה של חיפה לפעילות: טיסה בינלאומית ראשונה המריאה היום לקפריסין, לאחר ארבע שנים ללא טיסות מסחריות בינלאומיות • בשלב זה ימריאו מהשדה שלוש טיסות יומיות, שתיים ללרנקה ואחת לפאפוס
יוני גרין
ג' תמוז התשפ"ג / 22.06.2023 12:48

בשורה לתושבי הצפון: קו טיסה חדש מחיפה ללרנקה ופאפוס בקפריסין הושק היום (חמישי) בנמל התעופה של חיפה.

הקו מופעל על ידי חברת ישראייר בשיתוף חברת התיירות איסתא, ובאמצעות מטוסי סילון צרי גוף של חברת אייר מלטה. בשלב זה ימריאו מהשדה שלוש טיסות יומיות, שתיים ללרנקה ואחת לפאפוס, וינחתו שלוש טיסות מיעדים אלה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב: “חיבור הצפון והדרום למרכז המדינה הוא עבורי יעד אסטרטגי חברתי וכלכלי ראשון במעלה. אני מברכת על החזרה לפעילות של שדה התעופה בחיפה, עם פתיחת קו תעופה סדיר לקפריסין.

“אין צורך שתושבי חיפה והצפון יצטרכו להגיע לנתב”ג לכל יציאה קצרה לחופשה או לנסיעת עסקים. אני קוראת לחברות תעופה אירופיות נוספות להפעיל קווים ישירים לחיפה, לטובת תושבי הצפון כמו גם לתיירים המעוניינים להגיע לאתרי התיירות הרבים שבצפון הארץ.”

שדה תעופה בחיפה הוקם על ידי הבריטים בשנת 1934 והיה שדה התעופה הבינלאומי הראשון בארץ. עם השנים עברה הפעילות האווירית הבינלאומית לשדה התעופה לוד, לימים נמל התעופה בן גוריון, אך ברוב הזמן בוצעו טיסות בינלאומיות גם מחיפה, בעיקר ליעדים קרובים ובהם מצרים, ירדן ובעיקר קפריסין, שהמרחק אליה הוא 50 דקות טיסה בלבד.

הפעילות בשדה מוגבלת עקב אורך המסלול, שאינו מאפשר כרגע נחיתת מטוסים גדולים. תוכניות להארכת המסלול נבחנות מעת לעת, אך נתקלות בקשיים עקב הצפיפות והצרכים הרבים לאורך רצועת החוף במפרץ חיפה, הכולל נמלים אזרחיים מובילים, נמל צבאי של חיל הים, מספנות ישראל ועוד.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות