לראשונה מזה 17 שנה: מל”ט חיסל מהאוויר שלושה מחבלים בג’נין

לראשונה מזה 17 שנה ביו"ש: טיל ששוגר מ'זיק' - כלי טיס בלתי מאוייש חיסל חוליית טרור השייכת לזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, שירתה לעבר מחסום ג'למה • חשד: מדובר בחוליה שרצחה את מאיר תמרי הי"ד ליד חרמש • אלו המחבלים שחוסלו: אחד מראשי גדודי חללי אל-אקצא
חרדים 10
ג' תמוז התשפ"ג / 21.06.2023 21:44

17 שנים לאחר שלא נעשה שימוש בכלי הזה ביהודה ושומרון – הסיכולים הממוקדים חוזרים.

טיל מכטמ״ם ‘זיק’ של צה”ל חיסל הערב (רביעי) בג’נין חולייה של שלושה מחבלים שהיתה בדרכה לבצע פיגוע ירי.

בגדוד ג’נין של הג’יהאד האיסלאמי פרסמו שהמחבלים שחוסלו באמצעות המל”ט של צה”ל הם סהיב אל-ע’ול בן ה-27, ממפקדי גדוד ג’נין בזרוע הצבאית של הג’יהאד האיסלאמי, מוחמד עויס בן ה-28, ממנהיגי גדודי חללי אל-אקצא ואשרף א-סעדי בן ה-17, מפעילי גדוד ג’נין בזרוע הצבאית של הג’יהאד.

מצה”ל נמסר: “כוחות צה”ל בהכוונה מודיעינית מדוייקת של שב”כ זיהו רכב חשוד ובו חוליית מחבלים, לאחר שביצעה ירי בסמוך לג’למה במרחב חטיבת מנשה.

“החוליה ביצעה מספר פיגועי ירי לעבר יישובים ברחבי יהודה ושומרון בתקופה האחרונה. לאחר זיהוי החוליה, כטמ”ם של צה”ל ירה לעבר החולייה וסיכל אותה”.

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, אמר: “הפעלנו ירי של כטמ”ם מסוג זיק של חיל התותחנים לעבר הרכב אחרי שירה לעבר המעבר. ברכב היו שלושה אנשים ושלושה נשקים, זהותם נמצאת כרגע בחקירת שב”כ – סיכול מהסוג הזה היה בפעם האחרונה בשנת 2006. מדובר בהסרת איום – זיהינו רכב שיורה למעבר והסרנו את האיום”.

הוא הוסיף: “הבעיה המרכזית שלנו היא חוליות שמבצעות ירי על הצירים, לכן תגברנו את המרחב בכלים אוויריים נוספים. האמצעי הזה שירת אותנו מול הבנה מודיעינית שיש חוליות ירי במרחב”.

גורם ביטחוני ציין, כי חברי החולייה חוסלו ברכבם בבעת שהיו בדרכם לבצע פיגוע. נבדק גם החשד שמדובר בחולייה שרצחה את מאיר תמרי הי”ד סמוך ליישוב חרמש בצפון השומרון.

בחדשות 12 פורסם, כי יחידה 5252, שביצעה את החיסול האווירי של חוליית המחבלים, היא אומנם חלק ממערך הכטמ”ם, אבל שייכת לחיל התותחנים.

תפקידה של היחידה לסייע לכוחות היבשה מהאוויר. חיילי היחידה וקציניה מגיעים אליה לאחר מסלול בחיל התותחנים, ומהרגע שמסופחים אליה – הם משויכים לבסיס חיל האוויר פלמחים.

שר הביטחון יואב גלנט הגיב לחיסול: “משבח את כוחות הביטחון שביצעו לפני זמן קצר חיסול ממוקד של חוליית מחבלים שירתה לעבר שטח ישראל, וביצעה בעבר מספר פיגועי ירי”.

“נגד הטרור ננקוט בגישה התקפית ויוזמת, נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו ונגבה מכל מחבל או משלח טרור את המחיר הכבד ביותר”,

ח”כ דני דנון מהליכוד פירסם: “חיסול מהאוויר – כך צריך לפעול מול כל מחבל או חוליית טרור בכל מקום. כל הכבוד לצה”ל”.

בכיר החמאס אסמאעיל רדואן הגיב על החיסול: “השימוש של האויב הישראלי בכלי טיס מהווה התפתחות מסוכנת. אנחנו קוראים להתנגדות בגדה להסלים את העימות”.

גם דובר חמאס, חאזם קאסם אמר ש”השימוש של הצבא הישראלי בכטב”מים כדי להתנקש בבני עמנו הוא הסלמה מסוכנת. פשע החיסול בג’נין לא יעבור ללא תגובה ועונש מעמנו ומההתנגדות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות