“יש לך מגרשים פנויים בבני ברק?”: גולדקנופף וגפני מתקוטטים בטוויטר

אמש התכנסה לראשונה ועדת התכנון המיוחדת לעיר החרדית שבדרך 'כסיף' • יו"ר ועדת הכספים גפני: "זה לא פתרון ולא מקדם פתרון" • השר גולדקנופף הגיב גם הוא בטוויטר: "אם יש לכבודו מגרשים פנויים בב"ב וירושלים יואיל בטובו לעדכנני"
אריה ריבקינד
ב' תמוז התשפ"ג / 21.06.2023 18:09

הקרב על כסיף: בעוד שר השיכון והבינוי יצחק גולדקנופף מקדם את תכנית העיר שבנגב לטובת הציבור החרדי, יו”ר ועדת הכספים משה גפני מנסה לתקוע את גלגלי היוזמה.

בחשבון הטוויטר האישי שלו כתב יו”ר ‘דגל’, ח”כ משה גפני: “התנגדתי לכסיף לציבור החרדי בגלל המיקום, בגלל המרחק ובגלל חוסר ההתאמה של האיזור. אני מתנגד לזה גם היום! ושלא יבואו ויגידו שחלק מפתרון הדיור של הציבור החרדי זה כסיף, זה לא פתרון וזה לא מקדם פתרון.”

השר יצחק גולדקנופף הגיב לו בציוץ בחשבון האישי שלו בטוויטר: “ידידי הרב משה גפני, ישנם זוגות צעירים חרדים המתגוררים בחניונים חשוכים, במרתפים ובמבנים יבילים בתנאים מחפירים. אנו בונים עבורם יח״ד בכל רחבי הארץ; בקרית גת, רכסים, בית שמש, עכו, אלעד, נוף הגליל, ביתר עילית, וגם בכסיף. אם יש לכבודו מגרשים פנויים בב”ב וירושלים יואיל בטובו לעדכנני.”

הדברים נכתבים על רקע ישיבתה הראשונה של ועדת התכנון המיוחדת לעיר כסיף, שהתכנסה אמש.

העיר כסיף מיועדת עבור המגזר החרדי, מתוכננת לכלול מעל ל-20,000 יחידות דיור, וצפויה לאכלס כ-100,000-125,000 נפשות.

על פי הנתונים, מדי שנה גדלה החברה החרדית בכ-11,000 משקי בית חדשים להם צורך מהותי בקורת גג. הצפי הינו כי עד לשנת 2040 יתווספו כ-300,000 משקי בית חרדים למעגל צרכני הדיור, ולפי ההערכות, כיום חסרות כ-40,000 יחידות דיור עבור האוכלוסייה החרדית.

העיר כסיף מציעה פתרון שיספק את המספר הרב ביותר של יחידות דיור בסל הפתרונות השלם שמציעים משרד הבינוי והשיכון ומשרד הפנים לביקוש הדירות במגזר החרדי.

במקביל מקודמים פתרונות נוספים, שכונות במגוון ערים בארץ ותוספות של יחידות דיור על ידי התחדשות עירונית.

העיר כסיף תוקם בצומת תל ערד, שבמטרופולין באר שבע ובסמיכות לעיר ערד. בעיר מתוכננים שטחי תעסוקה ומסחר נרחבים בגודל של כ-520,000 מ”ר, שיתנו מענה לכלל תושבי העיר.

כמו כן, ייבנה במקום מרכז רפואי שיספק הכשרה מקצועית בתחומי הרפואה, בנוסף מתכונן אזור מדע, היי-טק וביוטכנולוגיות.

במשרד הבינוי והשיכון שמו דגש בתכנון כך שבניית העיר תשלב טכנולוגיות חדשות, כגון גגות סולאריים, לחיסכון באנרגיה וחשמל לטובת התושבים.

דגש נוסף הושם על כך שתכנון העיר יתייחס במיוחד לצרכי החברה החרדית, במסגרת תכנון זה תיבנה מערכת תשתיות חשמל ומים הכוללת הכשרים לשימוש בשבת, יוגדרו שטחי ציבור נרחבים לטובת מוסדות חינוך, ישיבות, תלמודי תורה, גני ילדים ועוד.

כמו כן, בניית העיר תותאם לחיים קהילתיים, כך שתהיה פריסה של בתי כנסת, שטיבלאך ומקוואות בסמיכות למתחמי המגורים, בנוסף על פי התכנון, מבני המגורים יאפשרו את הרחבת הדירות, ללא פגיעה במרחב החזותי השכונתי, ויכללו מרפסות סוכה בכל דירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות