מדוע הביא עמו ראש הישיבה מגור את לוגו בית המלוכה האנגלי?

בדברים שנשא ראש הישיבה הגר"ש אלתר בפני תלמידי כיתתו של בחור בר מצווה בת"ת 'פני מנחם' בירושלים, התמקד ראש הישיבה בסמל בית המלוכה האנגלי אותו טרח לגזור מקופסת תה שהיתה בביתו • איזה מסר ביקש ראש הישיבה להעביר באמצעות הסמל לילדים הצעירים? • צפו
יוסף גרינבוים
ב' תמוז התשפ"ג / 21.06.2023 16:47

ללמוד מהאנגלים: תלמידי הכיתה הגבוהה בת”ת ‘פני מנחם’ בירושלים בראשו עומד ראש הישיבה, הגר”ש אלתר, זוכים להסב בחברתו של ראש הישיבה בכל פעם שאחד מתלמידי הת”ת מגיע למצוות.

בכל ארוע כזה מגיע ראש הישיבה למספר דקות, כשהוא מנצל את המפגשים הללו לשיח ישיר עם התלמידים.

אך הפעם הם הופתעו לאחר שראש הישיבה הציג בפניהם שאלה בלתי שגרתית.

בשמחת בר המצווה שנערכה לבנו של הרב ישראל אהרן בסר, משגיח בכיר במערך הכשרות של הרב לנדא, הפתיע ראש הישיבה כאשר הציג בפני התלמידים פיסת נייר שאותה הביא מביתו ובה נראה סמל בית המלוכה האנגלי, כפי שהוטבע על אריזת שקיות תה.

ראש הישיבה עמד על מהותו של הסמל ותהה בפני התלמידים מדוע משקיעה החברה מאמצים ומשאבים יקרים, בכדי שתוכל להתהדר בסמלו של בית המלוכה.

הגר”ש פירט את השינוי שעבר על בית המלוכה האנגלי, כאשר עם מינויו של המלך הנוכחי נדרשו החברות לבצע התאמה של הסמל לסמל העדכני.

ומדוע הם עושים זאת? שאל והשיב, משום שכל אחד מבקש להרגיש שייכות למלך…

מכך הסיק ראש הישיבה את היחס שיש לתת לתפילין.

“התפילין”, אמר ראש הישיבה, “מהווים אף הם אות ועדות לסמל של הקב”ה, כביכול, כפי שמצאנו בגמרא ‘שתהא ממשלת קוני ומשרתו עלי’. וזו התחושה וההרגשה הנדרשת בלב האדם בעשיית ברכה ובתפילה. זו הצהרה על שייכותינו להשי”ת – כפי שמצאנו בגמרא ‘אני מאהוביו של בית אבא’. אך בניגוד לסמל של בית המלוכה האנגלי, הוא סמל מחייב…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות