אבנים ובקבוקי תבערה: עימותים קשים עם דרוזים בגלל טורבינות בגולן

הדרוזים מוחים על עבודות תשתית שהחלו אתמול להקמת טורבינות במטעים • בגולן מדווחים על לפחות עשרה פצועים בהפרות סדר, יידוי אבנים וירי כוחות הביטחון • החברה המקימה: "המתנגדים פועלים ממניעים אנטי-ישראליים, פוגעים בפרנסה של מאות משפחות"
חרדים 10
ב' תמוז התשפ"ג / 21.06.2023 16:34

אלפי מפגינים דרוזים מתעמתים, החל מהבוקר (רביעי) עם שוטרים בצפון הגולן, בשל התנגדותם להקמת חוות טורבינות רוח במקום – שלטענתם נבנית על שטחים המשמשים אותם לחקלאות.

שביתה כללית הוכרזה בכל היישובים הדרוזים ברמת הגולן.

הפרות הסדר כללו יידוי אבנים, זיקוקים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות המשטרה.

כוחות המשטרה ומג”ב הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, ואחד השוטרים אף ביצע ירי – שפגע באחד המפגינים, שנפצע ברגלו באורח קל.

לפחות שני מפגינים נפצעו קשה. כמה שוטרים נפצעו גם הם.

מהמשטרה נמסר, כי השוטר ירי לאחר ש”חש סכנה מידית לחייו כאשר קבוצה של רעולי פנים התקרבו אליו כשברשותם אבנים, ואחד מהם רץ לעברו עם חפץ חד”.

המפגינים חסמו את הכביש הראשי של היישוב מסעדה, הבעירו צמיגים סמוך לנקודת המשטרה ביישוב –  ועשרות מפגינים אף הצליחו להתפרץ פנימה ולתקוף שוטרים.

בעדה הדרוזית דיווחו על לפחות עשרה פצועים, אך לפי מד”א רק שניים נזקקו לפינוי לאחר שנפצעו בינוני מירי של המשטרה.

מהמרכז הרפואי זיו נמסר כי 3 פצועים הגיעו ממסעדה בהם גבר פצוע קשה בשנות ה-40 לחייו עם פגיעת ראש, פצוע קשה נוסף בשנות ה-20 לחייו הסובל מפציעת ירי, וצעיר נוסף פצוע בראשו ומוגדר בינוני.

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי קיים אחר הצהרים דיון הערכת מצב לנוכח שורת הפרות הסדר . המפכ״ל הודיע כי הוא נותן גיבוי מלא לשוטרים וללוחמי משמר הגבול המשתתפים באבטחת הקמת מתקן הטורבינות הצפוני ובשמירה על הסדר הציבורי במספר צירי תנועה מרכזיים.

המפכ״ל גינה באופן מלא וברור כל מקרה של תקיפה ואלימות כנגד שוטרים ונגד סמלי שלטון. המפכ״ל הנחה את מפקד מחוז צפון ניצב שוקי תחאוכה להמשיך בהידברות רציפה עם מנהיגי העדה הדרוזית.

“המפכ״ל קורא בשעה זו למנהיגי העדה הדרוזית לפעול להרגעת הרוחות ולגנות יחד איתו כל גילוי של אלימות כנגד שוטרים וסמלי שלטון”, נאמר בהודעת המשטרה.

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וראשי רשויות דרשו מנתניהו להיכנע לאלימות: “עצור מיידית את העבודות ביישובים הדרוזים”.

מטעם חברת אנרג’יקס האחראית על העבודות נמסר: “החברה קידמה את הפרויקט לאורך שנים בתיאום ובתמיכה מלאה של מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, השיח מוואפק טריף. המתנגדים, שפועלים ממניעים אנטי-ישראליים, פוגעים בפרנסה של מאות משפחות באזור המועסקים בפרויקט ומתעלמים באופן מגמתי ומכוון מהתרומה המשמעותית של הפרויקט לתושבי הקהילה ברמת הגולן”.

“כמו כן, יצוין כי בחודשים האחרונים נערך מו”מ ביוזמת החברה וגופי הממשלה הרלוונטיים לטובת הגעה להסכמים ופשרות, ואולם כל הניסיונות הללו כשלו בשל התערבותם של שיקולים זרים ומסיבות אידיאולוגיות”, הוסיפו בחברה. “צר לנו שגם לאחר שכלל ההתנגדויות נבחנו ע”י גורמי המקצוע השונים, גורמים שונים, חלקם בעלי אג’נדה אנטי ישראלית, מנסים לנהל מאבק שחוטא למטרות הלאומיות של פיתוח רמת הגולן ועמידה ביעדי האנרגיה המתחדשת שהוגדרו ע”י הממשלה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות