“ראינו מחזה קשה”: ארבעה יהודים נרצחו בטבח סמוך ליישוב עלי

ארבעה בני אדם נרצחו בפיגוע ירי סמוך ליישוב עלי שבבנימין • ארבעה נוספים - אחד קשה, שניים בינוני ואחד קל לבית החולים בילינסון בפתח תקווה • אחד המחבלים נוטרל בתחנת הדלק • המחבל השני הצליח להימלט, אך אותר וחוסל על ידי כוח של ימ"מ, ליד כפר טובאס שבאזור שכם
חיים טוויל
א' תמוז התשפ"ג / 20.06.2023 16:27

ארבעה בני אדם נרצחו בפיגוע ירי בשתי זירות סמוך לישוב עלי שבבנימין. ארבעה בני אדם נוספים נפצעו מהם אחד קשה, שניים בינוני ואחד קל.

הפצועים פונו באמבולנסים לבתי החולים בירושלים ופתח תקווה.

מפרטים ראשוניים עולה, כי שני מחבלים הגיעו ברכב מסוג שברולט בצבע שחור לישוב עלי, נכנסו למקום וביצעו ירי מרובה M16 ולאחר מכן ברחו מהמקום. אז הם ביצעו ירי נוסף במרחב תחנת הדלק עצמה, השתלטו על רכב טויוטה לבנה של יהודי. אזרח הצליח לחסל את אחד המחבלים.

המחבל השני הצליח להימלט, אך אותר וחוסל ליד כפר טובאס שבאזור שכם.

בהודעה משותפת לדוברות שב״כ, דובר צה״ל ודוברות מג״ב נמסר כי “כוחות שב”כ וימ”מ איתרו וניטרלו את המפגע שברח מזירת הפיגוע בעלי”.

המחבל חוסל לאחר שכוחות של שב”כ וימ”מ ניהלו מרדף אחריו. במהלך הפעולות המודיעיניות והמבצעיות של שב”כ, אותר רכב הטויטה עימו ברח מהזירה ובתוכו נשק שככל הנראה שימש אותו בפיגוע.

במהלך ניסיון המעצר, ניסה המחבל לברוח מהרכב, נורה ונוטרל על הכוחות. ללא נפגעים לכוחותינו.

מקורות פלסטיניים מדווחים כי המחבל שחוסל בזירת הפיגוע הוא מוהנד שחאדה, בן 25 מהכפר עוריף שבאזור שכם. המחבל השני שחוסל על ידי הימ”מ והשב”כ הוא חאלד מצטפא עא-לטיף צבאח.

רחל חסן, עדת ראייה, סיפרה: “היו הרבה יריות, ואז היה שקט והתחדשו היריות. ראינו אנשים רצים ואת המחבל נופל ומת”.

חובש רפואת חירום במד”א מוטי דהן סיפר: “קיבלנו דיווח על פיגוע ירי בתחנת הדלק סמוך לעלי. הגענו בכוחות גדולים לתחנת הדלק וראינו מחזה קשה. 7 פצועים סבלו מפצעי ירי בגופם, חלקם בתחנת הדלק וחלקם במסעדה סמוכה. ביצענו בדיקות רפואיות והתחלנו להעניק טיפול רפואי, 3 מהפצועים פונו בניידות טיפול נמרץ של מד”א לבתי החולים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותם של 4 נפגעים.”

הרכב עמו הגיעו המחבלים

ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הובא פצוע כבן 20 מפיגוע הירי בעלי. הפצוע במצב קשה אך יציב, עם פצע ירי בחלק גוף עליון. לאחר הערכה ראשונית הועבר לבדיקות הדמיה ובאופן מיידי לחדר ניתוח

מדובר צה”ל נמסר: “מחבלים פתחו בירי סמוך לתחנת דלק ביישוב עלי שבמרחב חטיבת בנימין, אחד המחבלים נוטרל בנקודה, כוחות צה”ל פתחו במרדף אחר חשודים נוספים.”

כביש 60 נחסם לתנועה מאזור תפוח עד שילה.

ראש מועצה אזורית בנימין, ישראל גנץ: “ברגעים אלו ממש מעדכנים את משפחות ההרוגים והפצועים. שלושה הרוגים הם תושבי המועצה. כל בנימין חזקה, מלוכדת ומחבקת את המשפחות. אנחנו נסייע להם ברגעים הקשים האלה. טרור יכול להיות בכל מקום בארץ. שוחחתי עם שר הביטחון ועם נשיא המדינה בקריאה מאוד ברורה – צריך לטפל בקני הטרור מהיסוד”.

ביישוב עלי פורסמה התראת חדירת מחבלים ועל התושבים לנעול דלתות ולסגור חלונות. “אין לצאת מהמבנה עד לקבלת הודעה על סיום האירוע. התנועה באזור אסורה וחל איסור להיכנס אליו עד להודעה חדשה”, נמסר בהודעת פיקוד העורף.

לאחר חיסון המחבל השני, נמסר לתושבים בעלי כי הם יכולים לצאת מהבתים.

הג’יהאד האיסלאמי טארק א-סלמי: “פעולה הירואית בכביש שבין רמאללה לשכם, אנו רואים בכך תגובה טבעית על הפשעים הגוברים של ישראל נגד העם הפלסטיני. האיומים לא מפחידים את העם הפלסטיני, ההתנגדות מוכנה להתמודד עם כל הסלמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות