סמוטריץ’: תקציב הישיבות יעבור עוד היום, משפטנים הערימו קשיים

שר האוצר סיפר כי במאמץ משותף עם השר חיים ביטון "הסיפור נגמר והישיבות יקבלו את הכסף עוד היום, גורמים בירוקרטיים שמעמיסים מכשולים משפטיים שפשוט לא קיימים" • פרוש: "הפקידים באוצר הם בעלי הבית, הם לא מתייחסים בכבוד להחלטות ממשלה"
אריה ריבקינד
א' תמוז התשפ"ג / 20.06.2023 14:13

לשכת שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ והשר במשרד החינוך חיים ביטון הודיעו בצהרים (שלישי), כי התקציבים לישיבות יועברו אליהן עוד היום, אחרי כמה שבועות של עיכובים.

“במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, משרד החינוך יעביר היום את תקציבי הישיבות והמלגות לאברכי הכוללים”, נאמר בהודעה.

“בימים האחרונים נדרשנו להתמודד עם מכשולים בירוקרטיים רבים שהערימו משפטנים והקשו על מימוש החלטות הממשלה וההסכמים הקואליציוניים. אך כאמור לאחר מאמצים ודיונים משותפים של השר במשרד החינוך חיים ביטון ושר האוצר סמוטריץ׳ תקציב הישיבות יועבר בע”ה היום בהתאם להתחייבויות, עד לפתרונות המלאים בתשלומי הרטרו”.

בראיון לערוץ 7 אמר השר סמוטריץ’: ”התקציב יועבר לישיבות היום בעזרת השם, 1600 שקלים לאברך, 900 שקלים לבחור. האירוע התקציבי נגמר כבר מזמן, התבחבשנו עם בירוקרטיות משפטיות, כל מיני משפטנים ששמו לנו מקלות בגלגלים, במאמץ משותף של השר ביטון ושלי הסיפור הזה נגמר והישיבות יקבלו את הכסף עוד היום”.

סמוטריץ’ זועם על כך שהממשלה צריכה להיאבק בקשיים משפטיים כדי ליישם את החלטותיה: “נצטרך עוד לטפל בכמה בירוקרטיות שיסדירו את זה בהמשך השנה. אני מוכרח לומר שזה דבר שבעיניי הוא בלתי מתקבל על הדעת. יש פה החלטת ממשלה, יש הסכם קואליציוני, יש פה שר אוצר ושר במשרד החינוך, אנחנו הגורמים המוסמכים, קיבלנו את ההחלטות וצריכים להיאבק בכל מיני מכשולים וגורמים בירוקרטיים שמעמיסים מכשולים משפטיים שפשוט לא קיימים”.

השר מאיר פרוש אמר הבוקר בראיון בקול ברמה: “לפני שבועיים וחצי הגשתי מכתב לאוצר, ולא קיבלנו שום מענה מכובד. הפקידים באוצר הם בעלי הבית, לא משנה מה הוחלט בממשלה.

“סמוטריץ’ מנסה לעזור אבל אין לו שליטה על הפקידים, הם לא מתייחסים בכבוד להחלטות ממשלה. לדעתם, הם מומחים יותר מכולם, לא משנה להם מה ראש הממשלה ושר האוצר מחליטים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות