“תתי אדם”: העלילה של העיתונאי נגד הישיבה הופרכה בבית משפט

לפני כשנה וחצי הגישו ראש ישיבת חומש ומנהל הישיבה תביעת לשון הרע נגד העיתונאי גדעון לוי על סך 500,000 ש"ח - לאחר שכינה את אנשי הישיבה "תתי אדם", וטען כי תלו פלסטיני על עץ ושרפו את כפות רגליו • בבית המשפט התברר: הערבי הודה בפני מ"פ הגזרה כי הגיע ליידות אבנים
אבי כץ
א' תמוז התשפ"ג / 20.06.2023 11:46

לפני כשנה וחצי הגישו ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן, ומנהל הישיבה שמואל וונדי תביעת לשון הרע, באמצעות עו”ד מנשה יאדו מחוננו, נגד העיתונאי גדעון לוי על סך 500,000 ש”ח – לאחר שלוי כינה את אנשי הישיבה “תתי אדם”, וייחס להם בראיון בערוץ 13 אירוע שקרי של תליית פלסטיני על עץ ושריפת כפות רגליו.

בדיון בבית המשפט השבוע הציג עו”ד יאדו עדויות המפריכות את טענתו של לוי.

לוי טען, כי נער פלסטיני בשם טארק זביידי הגיע לעשות פיקניק סמוך לחומש ותלמידי הישיבה תלו אותו מידיו על עץ, ושרפו את רגליו בעודו תלוי ואף ריססו את פניו בגז מדמיע.

יאדו הציג בדיון תמונה של זביידי בה הוא נראה בתוך ג’יפ צה”לי לאחר האירוע, כאשר עיניו פקוחות לרווחה, וזאת בסתירה לטענה כי רוסס בגז מדמיע והיה כמעט מעולף. גם בדו”ח הצה”לי נרשם כי הגדוד לא הכיר כי היה באירוע גז מדמיע.

בנוסף, הציג יאדו מסמך רפואי מבית החולים הפלסטיני מיום האירוע, בו לא מוזכר כלל קיומן של כוויות – ובכך מפריך את הטענה לשריפת רגליו של זביידי.

עוד חשף עו”ד יאדו, כי לדברי מ”פ הגזרה בפני עו”ד יאדו, הודה זביידי בתשאול שנערך לו כי הוא בא עם חבריו לזרוק אבנים לעבר תלמידי הישיבה ולא שוטט באזור בטיול סתמי.

בחקירתו הנגדית לא נתן גדעון לוי הסבר כלשהו לכך שלא הביא את זביידי להעיד על אשר אירע לו לטענתו, כך שהעלילה נותרה בלא כל גיבוי ראייתי קביל כלשהו.

כעת לאחר שנשמעו טענות הצדדים בפני בית המשפט, ממתינים הצדדים להכרעת בימ”ש.

עו”ד יאדו מסר: “גדעון לוי דיברר בפריים טיים עלילה אנטישמית נגד מתיישבי חומש ועוד קרא להם בכינוי גנאי אנטישמי של תתי-אדם, בביהמ”ש לא הביא גדעון לוי ראייה קבילה אחת לתמוך בעלילה המופרכת שדברר בפריים טיים, העלילה קרסה וזה היעד הראשון של התביעה, כעת יש לקוות כי ביהמ”ש ייעתר לתביעה ויפסוק בה כנגד לוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות