ראשי הקואליציה החליטו: צמצום עילת הסבירות יקודם כבר החודש

ראי הקואליציה החליטו גם לקדם במושב הבא של הכנסת את השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שלאף צד לא יהיה וטו על הליך מינוי השופטים • ועדת חוקה צפויה להתכנס ביום רביעי כדי לקדם את צמצום עילת הסבירות
אריה ריבקינד
ל' סיון התשפ"ג / 19.06.2023 16:30

ראשי סיעות הקואליציה החליטו היום (שני) על קידום עילת הסבירות כבר במושב הנוכחי של הכנסת – גם ללא הסכמות.

כפי המסתמן, ועדת החוקה של הכנסת בראשות ח”כ שמחה רוטמן תתכנס ביום רביעי או לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא, כדי להתחיל בקידום החקיקה לצמצום עילת הסבירות.

ראשי הקואליציה החליטו גם לקדם במושב הבא של הכנסת את השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים עם איזון לשני הצדדים, כך שלאף צד לא יהיה וטו על הליך המינוי.

קידום החקיקה ייעשה גם ללא הסכמות עם האופוזיציה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ אמר היום בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית: “ביקשתי מרוטמן לכנס את ועדת החוקה ברביעי הקרוב כדי לקדם את מתווה סולברג לעילת הסבירות. היו על זה הסכמות בבית הנשיא, אין פרטנר בצד השני – ולכן זה קורה”.

בהמשך התייחס השר לוועדה לבחירת שופטים: “לכולם ברור שהוועדה לא תוכל להישאר בהרכבה הנוכחי. מצד שני, אנחנו לא רוצים ועדה שהקואליציה שולטת בה וקובעת מי יהיו השופטים. אנחנו לא רוצים להשתלט על ביהמ”ש, אנחנו רוצים בימ”ש מאוזן”.

החלטה לקדם את עילת הסבירות הגיעה לאחר פיצוץ השיחות בבית הנשיא מצד האופוזיציה והלחץ מתוך הקואליציה, בהובלת שר המשפטים יריב לוין, להתחיל בחקיקה.

באופוזיציה מאיימים כי אם נתניהו יחוקק סעיפים מהרפורמה ללא הסכמות, הם יפגינו וישביתו את המדינה.

בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג קורא לחידוש השיחות בבית הנשיא: “תמיד האמנתי והיום יותר מתמיד שהידברות היא הפתרון הנכון ביותר למדינת ישראל. אני שב וקורא לגלות אחריות לאומית ולהמשיך את השיח הפורה והענייני שהתקיים בחודשים האחרונים בחסות בית הנשיא.

“הן הדרך הכי נכונה לעצור את הקרע והפילוג בעם. אני סבור שניתן להגיע להסכמות וכי גם נושאי ליבה אפשר ליישב בשיח ודרכי שלום. כך אנחנו צריכים לנהוג כלפי העתיד המשותף שלנו. אני מאמין שרוב גדול בציבור רוצה בכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות