התנפלה על חרדי באוטובוס. מה שקרה אחר כך חרך את הרשת

ישראל הירש, חסיד בעלזא תושב הוד השרון, הותקף מילולית על ידי אישה חילונית - שהתנפלה עליו בעת נסיעה באוטובוס בעירו, על שלא שירת בצה"ל: "יא משתמט" • אלא שהירש, לרוע מזלה של האישה, הוא קצין בסיירת חרוב - והתגובה המוחצת שלו חורכת את הרשתות החברתיות • צפו
אבי כץ
ל' סיון התשפ"ג / 19.06.2023 14:07

אז איך זה להסתובב בערים חילוניות עם לבוש חרדי? עו”ד ישראל הירש, חסיד בעלז תושב הוד השרון שנסע באוטובוס בעירו, הותקף מילולית על ידי אישה חילונית, שהתנפלה עליו: “תרד מהאוטובוס יא משתמט”.

“למה את יוצאת מנקודת הנחה שלא עשיתי צבא, כי אני לובש כיפה וחולצה לבנה?”, תהה הירש, שזו לא הפעם הראשונה שהוא נתקל בחילונים מוסתים.

האישה, שישבה בספסל סמוך, השיבה לו כי אכן בגלל זה חשבה שלא שירת בצה”ל.

הירש אמר לה: “זה לא מקובל ולא בסדר שאת ככה שופטת אנשים”.

האיש הגיבה: “כמו שאחים שלי הלכו לצבא, גם אתה צריך ללכת”.

הירש, סרן במיל’ שמשרת כקצין בסיירת חרוב, לא נותר חייב: “תתביישי לך, מול כל האוטובוס את אומרת לי אם עשיתי צבא או לא. אני עשיתי צבא ואני מאמין שיותר ממך, אני סרן במילואים באחת מסיירות החי”ר הכי טובות.”

כשהנוסעת הבינה שאכן הוא שירת בצבא, היא עברה לבעיה העדכנית שלה: “למה אתה חובש כזו כיפה כמו אחד מכת”.

הירש ענה: “זו אמונתי וזכותי. זכותי לנסוע פה. לא יאמן שבכל פעם שאני עולה על אוטובוס בעיר שבה אני גר אני צריך לקבל כזו קריאה. זכותי ללכת איך שאני רוצה עם שטריימל וחולצה לבנה, זו דמוקרטיה. את תתבזי על איך שאת מתנהגת”.

לאחר שהאישה אף טענה כי החברה החרדית היא כת, הוסיף הצעיר: “פשוט חוצפנית. אני במדינת ישראל מתבייש ללכת עם פאה וכיפה? את תחיי איך שאת רוצה. זו לא כת במדינת ישראל. ואני אחיה איך שאני ארצה. אני יושב פה בשקט ואת יוצאת עליי כי אני עם כיפה?”.

העיתונאי יאיר שרקי הגיב על הסרטון: “הבחור בסרטון הוא ישראל הירש, במקרה, קצין בצה״ל וסרן במילואים ביחידה קרבית. עו״ד בשירות המדינה ותושב הוד השרון. אבל נניח שהוא היה סתם חרדי מהשורה, שיושב ולומד תורה. זה מצדיק הערות כאלה באוטובוס על כיפה ופאות?”

איש התקשורת יותם זמרי הגיב: “כואב לי שהוא צריך היה לסבול את האשפה הזאת. אבל היה שווה רק כדי לראות עם איזה רפש יש לנו עסק. תותח”.

איש התקשורת נועם פתחי: “מפחיד שאוטובוס שלם לא מתערב לטובת הקצין החרדי. מפחיד שהוא מספר על ‘כל פעם שאני נוסע באוטובוס בהוד השרון’. מפחיד לחשוב כמה לא עונים כשהם מותקפים. מפחיד לאן הגיע מפעל ההסתה של לפיד וליברמן בשם הלוזרים של הדמוקרטיה”.

גולש נוסף כתב: “זה יוני הירש שספג הבוקר נאצות אנטישמיות בעיר הלבנה הוד השרון (העיר בה הוא מתגורר) רק בגלל שהוא יהודי עם נראות דתית. יוני – חרדי חסיד בעלז, רב סרן בסיירת חרוב, עובד לפרנסתו. וכל האשמה שלו זה שהוא יהודי מאמין בדת בת אלפי שנים וחי על פיה. הם מפגינים נגד הדמוגרפיה של אנשים מאמינים”.

יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי הגיב על הסרטון: “אנחנו לא מתביישים בכיפה שלנו. לא מתביישים בפאות שלנו ולא מתביישים בזהות שלנו. אנחנו גאים שזכינו לחיות כיהודים בארץ ישראל. המסיתים והמגדפים הם אלה שצריכים להתבייש”.

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה: “יונתן הירש, עם ישראל מוקיר אותך, מחבק אותך ואוהב אותך. האנטישמיות שחווית אין לה מקום באף מדינה בעולם, קל וחומר בבית הלאומי של העם היהודי, מדינת ישראל. ‏יש לי הזכות להזמין אותך להיות אורח הכבוד שלי בכנסת, יחד עם המשפחה או מי שתרצה, ואני מקווה שתענה להזמנה”.

בני גנץ הגיב: “הסרטון של הצעיר החרדי באוטובוס, פוצע. זה לא משנה איפה אדם שירת או האם הוא שירת, או מה אנחנו לובשים והאם ולמי אנחנו מתפללים – כדאי שנזכור שכולנו אחים. אני מקווה שהנוסעת תמצא את הדרך להתנצל בפניו ושהוא ימצא את המקום למחול לה”.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: “מי היה מאמין שכך מדברים ליהודי במדינת היהודים. זאת תוצאה ישירה של ההסתה המזעזעת כנגד הציבור החרדי. אני קורא לראשי האופוזיציה לגלות אחריות ולגנות את ההסתה בצורה ברורה”.

סגן שר החקלאות ח”כ משה אבוטבול: “הזדעזעתי לראות את השנאה והגזענות כלפי סרן במיל’ עו”ד יונתן הירש, ששירת בצבא ותרם למדינה תרומה משמעותית, ובכל אופן מסתבר שכל חטאו שהוא חרדי!!! הכיפה והפאות הם הזהות היהודית והגאווה שלנו במדינת ישראל. ואם בעבר באירופה חששנו לצאת כך ברחוב, אז לפחות במדינה שלנו היהודית, יורשה לנו לחוש את מילות ההמנון ‘להיות עם חופשי בארצנו’ ולתת לכל אדם ללכת על פי אמונתו”.

ח”כ אוריאל בוסו: “הוא עשה צבא! הוא פרקליט בפרקליטות תל אביב! משלם מיסים! נכד לסבא וסבתא מעולם הרפואה! אבל הוא חרדי ששייך לגוש הימין! בסרטון אחד, כל הנתונים שמחייבים את מנהיגי השמאל להתעורר ולגנות”.

הדפס כתבה

15 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חרדים
    19/06/2023 14:32
    יונית
  1. גם אם הוא לא היה משרת בצה”ל אין לה זכות לצעוק עליו
    הגיע הזמן לחוקק חוק עם עונשי מאסר על הטרדת חרדים

  2. תקיפה מילולית חרדי באוטובוס
    19/06/2023 14:36
    ישראלית יהודיה
  3. לשמאלנית עם מסריח שנכנסת לפרטיות של החרדי שבמקרה שירת בצבא, את אשה רדודה מטומטמת שרק פה פח זבל יוצה ממנה אולי את מעוניינת שערבים יהיו סביבך באוטובוס בושה לאן הגענו

  4. לכלא
    19/06/2023 14:53
    רננה מעוז
  5. הגיע הזמן להתחיל לאסור לשנים רבות חילונים מופקרים ופראי אדם

  6. אגלה לכם סוד. אנחנו דפוקים בהסברה. כל הזמן במגננה. אשמים שס וג הזבלים. חובה לעבור למתקפה. חובה לעשות קמפיינים שבושה ליהודי בארץ ישראל להיות חילוני ופורק עול. נגמרו ימי התנצלות שהם החולנים יתנצלו ויסבירו להם הם משתמטים מתריג מצוות שהם חובה על כל יהודי. לא שמת כיפה תפילין ציצית??? תתבייש!!!!!!
    19/06/2023 15:21
    יהודי אמיתי
  7. אגלה לכם סוד. אנחנו דפוקים בהסברה. כל הזמן במגננה. אשמים שס וג הזבלים. חובה לעבור למתקפה. חובה לעשות קמפיינים שבושה ליהודי בארץ ישראל להיות חילוני ופורק עול. נגמרו ימי התנצלות שהם החולנים יתנצלו ויסבירו להם הם משתמטים מתריג מצוות שהם חובה על כל יהודי. לא שמת כיפה תפילין ציצית??? תתבייש!!!!!!

  8. לא רואים את המתקיפה, ולא שומעים את תחילת דבריה.
    19/06/2023 18:43
    אסתי
  9. סליחה אבל זה נשמע שהוא קצת פרובוקטיבי

  10. אנטישמי
    19/06/2023 20:11
    אליהו
  11. ככה זה בעיר של בן כספית! זה הרמה!!

  12. חוק למנעית גזענות נגד חרדים
    19/06/2023 20:29
    רבקה
  13. יש לחוקק חוק בדחיפות על איסור גזענות נגד חרדים

  14. צבא
    19/06/2023 20:58
    אבי
  15. המרצע יצא מהשק אצת ולתמיד תדעו אחי החרדים שהשנאה החולנית החילונית היא לא בגלל הצבא כי גם אם תעשה צבא בעיתון המחנה או ביחידה מובחרת ישנאו אותנו בגלל הלבוש ואפילו כל החרדים ילכו לצבא ימצאו בעיה אחרת פעם הכיפה ופעם הלבוש וללכת עם עגיל באף זה לא כת ?

  16. אל תען כסיל....
    19/06/2023 21:03
    אהרן .ב.
  17. ישראל היקר.חבל שהתייחסתה אליה בכלל.במקרים כאלה עדיף לשתוק ולא להגיב.תן לנוסעים שיגיבו לדבריה.למה מי היא בכלל.השם לא חיסר בעולמו הנפלא דבר.אז לדעתי פשוט לא לענות לאנשים כאלה……השם יהא בעזרך תמיד .ותזכה לקדש שם שמיים ולהאהיב את בורא כל עולמים. ישתבח שמו

  18. חוק
    19/06/2023 21:57
    יוסף
  19. יש לחוקק במידי חוק המגן על חרדים מותקפים רק בגלל לבושם ואמונתם לכל אדם יש זכות לנסוע באוטובוס או ללכת ברשות הרבים מבלי שיחשוש למתקפה מילולית משונאי אדם למניהם והם ידעו שזו עבירה פלילית ועל זה יושבים בכלא ירתיע אותם לתקוף או להשמיץ אדם חרדי רק בגלל מראה לבושו

  20. מדובר בפעילת
    19/06/2023 23:11
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  21. השמאל הקיצוני מטר שתמכה בגלוי במאבק מזויין נגד אזרחיים יהודים

  22. שכחתם לציין
    20/06/2023 12:16
    קהלת
  23. ב- 25/8/2019 פורסם ע”י עורך דין הירש סרטון מאותו הז’אנר.
    עוד אציין שהנ”ל עורך דין שעובד בפרקליטות המדינה מחוז מרכז.

  24. לצעוק
    20/06/2023 12:31
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  25. תותח של אברך חרדי ככה צריך להיות לצעוק ולא לשתוק

  26. אתה מלך והיא בהמה!!!והגיע הזמן שיבינו שזכותנו על הארץ מעצם היותנו יהודים ולא אפ עשינו צבא
    20/06/2023 16:47
    לינוי
  27. מלך

  28. שחקן משבר בכתבת הסוה מזויפת הוא כבר עלה לכותרות ב-2019 כביכול על אותו ארוע
    20/06/2023 23:38
    אסף
  29. חפשו אותו ב-2019 הוא שחקן משבר התקשורת לא טרחה לשנות לו את השם