כהנא: מכופפים החוקים בגלל דרעי • מלכיאלי: אין לנו שום שיקול זר

ועדת הכנסת אישרה את הקדמת הדיון בהצעת חוק הרבנות הראשית מתן כהנא: "למה הצינות הדתית נותנת יד לדחייה הזאת?" • השר מלכיאלי: "הליך הבחירות מבחינתנו חייב להיות נקי"
אריה ריבקינד
ל' סיון התשפ"ג / 19.06.2023 12:38

ועדת הכנסת, בראשות ח”כ אופיר כץ, אישרה הבוקר (שני) את בקשת הממשלה להקדים את הדיון בהצעת חוק הרבנות הראשית לישראל – הארכת כהונה של הרבנים הראשיים לישראל והארכת כהונה של חברי מועצת הרבנות הראשית – לפני הקריאה הראשונה.

לפי הצעת החוק, מוצע לדחות את מועד סיום כהונתם של הרבנים הראשיים עד ליום א’ בניסן תשפ”ד, ובמקביל מוצע לדחות את מועד סיום כהונתם של חברי המועצות הדתיות הנבחרות המכהנות, עד ליום ד’ בסיון תשפ”ד.

משה כהן, יועץ השר לשירותי דת, פירט את הסיבות לבקשה: “ישנה עתירה נגד המשרד של איגוד בתי הכנסת הציונים, בבקשה לדחות את הבחירות משתי סיבות. הראשונה – שבערים הגדולות אין כרגע איוש של רב עיר או ראש מועצה דתית ובמקרים מסוימים אין איוש לשני התפקידים, והן מיוצגות על ידי ממונים. כך יוצא שלמעלה ממיליון אזרחים לא מיוצגים בבחירה לרב ראשי. נימוק נוסף מתייחס לחשש לפגיעה בטוהר המידות של בחירת רב ראשי, תוך כדי תקופת בחירות ברשויות המקומית”.

ח”כ מתן כהנא: “הדיון עוסק בגדולי תורה וצריך לתת כבוד. אבל צריך להגיד את האמת שלחבר הכנסת אריה דרעי יש בעיה עם שני רבנים הקרובים אליו, ולכן אנחנו דנים בניסיון לכופף את החוקים. למה הצינות הדתית נותנת יד לדחייה הזאת?”

ח”כ משה סעדה: “האופוזיציה לוקחת את הדיון הזה למקום האישי. חשוב לנו שראש עיר החבר בגוף הבוחר יהיה ראש עיר שכבר נבחר”.

ח”כ צביקה פוגל: “בתור חילוני שחושב שליהדות יש ערך, אני חושב שבכל פעם שנלך לבחירות כאלה, אנחנו פוגעים בעצם הבחירות. לא רוצה להביע דעה בעד או נגד, אני רוצה לראות רבנים שנבחרים בזכות כישוריהם ולא בזכות קשרים משפחתיים”.

השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי: “ישנה עתירה שהוגשה נגד המשרד על ידי בתי הכנסת הציוניים בנושא. הליך הבחירות מבחינתנו חייב להיות נקי אין לנו שום שיקול זר בעניין הזה”.

8 חברי כנסת תמכו בהצעה וארבעה התנגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות