איך מזהים קן צרעות ולמה כדאי להיזהר?

צרעות נחשבות למעופפות מזיקות שעקיצתן עלולה לגרום למצבים של זיהום אנפילקטי ובמקרים מסוימים גם למוות • בשל כך עלינו לדעת את הסיכונים שעומדים בפנינו במפגש איתן וגם לדעת איך לזהות את הקן שלהן • ואיך מדבירים צרעות?
תוכן שיווקי
ל' סיון התשפ"ג / 19.06.2023 10:59

הצרעה ידועה כמעופף המייצר הרבה חששות כאשר רואים אותו ואפשר לומר שבצדק! צרעות נחשבות למעופפות מזיקות שעקיצתן עלולה לגרום למצבים של זיהום אנפילקטי ובמקרים מסוימים גם למוות.

בשל כך עלינו לדעת את הסיכונים שעומדים בפנינו במפגש איתן וגם לדעת איך לזהות את הקן שלהן.

התופעות הקשות של עקיצת צרעה

כאב ונפיחות – אחת התופעות השכיחות לאחר עקיצה של צרעה היא נפיחות ולפעמים גם כאב מקומי. רוב האנשים יחוו את תופעת הלוואי הזו. חלקם ירגישו גרד, חלקם מציק וחלקם כאב יותר חזק.

תגובה אלרגית – יש אנשים שהגוף שלהם מגיב לעקיצה בתגובה אלרגית. התגובה האלרגית יכולה להיות קלה ויכולה להיות גם קשה ולהגיע למצב שנקרא הלם אנפילקטי.

בהלם כזה של הגוף, האדם הנעקץ יכול לחוות מצבים של לחץ בחזה, סחרחורת, קושי נשימתי, דופק מהיר ועוד. תופעות אלו עשויות להביא למצב מסכן מאוד עד מסכן חיים.

תסמינים מערכתיים – עוד תופעה שעשויה להתרחש היא חולשה כללית, כאבי ראש, כאבי שרירים שעשויים לחלוף לאחר מספר ימים.

אין ספק שתופעות אלו לא נעימות וחלקן אף קשות ואף אחד מאיתנו לא מעוניין להיעקץ. בדיוק בגלל זה עלינו לדעת שאם יש לנו צרעה בחצר או בקרבת הדירה, חשוב להזמין הדברה נגד צרעות כמה שיותר מהר.

איך תדעו שיש לכם קן צרעות בקרבת הבית?

צרעות בדרך כלל מתעופפות בקרבת הקן שלהן. הן יוצאות להביא מזון וחוזרות ישירות אל הקן. שעת הפעילות שלהן היא ביום ועם בוא הערב הן חוזרות אל הקן.

אם ראיתן צרעה או שתיים מתעופפות ליד חלון הבית, בחצר וכדומה, זה הזמן לעקוב אחריהן ולמצוא את המקור שממנו הן מגיעות.

המקור כמובן יהיה קן הצרעות שיכול להיות בכל מיני מקומות. קן צרעות בבית עשוי להיות באזור החלונות, בתריס הגלילה, באזור המזגן ואפילו ליד עצים בחצר הבית.

מעבר לכך, הקן עשוי להיות קטן ולפעמים גדול מאוד והמראה שלו והמיקום משתנה לפי סוג הצרעה. הדברת קן צרעות באופן מקצועי על ידי מדביר, תתחיל בזיהוי סוג הצירה, איתור הקן ורק לאחר מכן פעולות הדברה.

איך נראה קן צרעות?

הנראות של קיני צרעות משתנה לפי סוג הצירה. צרעה טייחת היא צרעה שחורה שהקן שלה נראה כמו גוש בוץ תלוי בפינות של קירות.

יש גם קיני צרעות שנראים כמעין גוש בטון אפור עם המון חורים בתוכו. זה הקן היותר מוכר שאותו הצרעות לרוב מקימות בתוך תריסי גלילה וכוכים באזור החלונות. לרוב זה יתחיל מקן קטן שילך ויגדל.

עוד סוג של קן הוא באדמה. רבים לא מכירים את סוג הקן הזה. סוג זה לרוב ימצא בקרבה לעצים. לא משנה באיזה קן מדובר, הדברת צרעות היא הכרחית ושומרת עליכם מפני עקיצות.

איך מדבירים צרעות?

מה עושים עם קן צרעות? אז איך בעצם מדבירים אותן? הדרך הכי טובה להדביר קיני צרעות היא על ידי מדביר מקצועי. מדבירים מקצועיים מגיעים עם ביגוד מתאים ומיגון המאפשר להם לטפל בקן.

התהליך יתחיל באיתור קן הצרעות. לאחר האיתור, המדביר ירסס את הקן באמצעות מכשיר מיוחד בעל ידית טלסקופית הנקרא מאבקת.

בתוך המאבקת יהיה חומר הדברה שמטרתו להרוג את כל הצרעות שבקן כדי שהמדביר יוכל לאחר מכן לנתק אותו מהמקום שבו הוא נמצא.

תהליך ההדברה כולל סיכונים וחשוב לא לבצע אותו בעצמכם. תמיד התקשרו לאיש מקצוע מהתחום שיבצע את המלאכה עבורכם ויפטר מהצרעות שהגיעו אליכם.

יש לכם קן צרעות בבית או בגינה? הזמינו את SOS צרעות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות