מזעזע: מג”ב בפינוי אלים של אלמנת טרור שחסמה כביש • צפו

שוטרי מג"ב פינו בברוטליות יהודים שחסמו את הכביש דרכו נמלטו המחבלים שרצחו את מאיר תמרי הי"ד • בין המוכים: אלמנת יבגני ריידר הי"ד, שנרצח לפני 18 שנה • בן גביר: "בקשתי הבהרות. דין אחד לכולם, בטח לאלמנה שמפגינה כנגד הפקרת דם יהודי" • מפקד מג"ב השעה את הלוחמים
חיים טוויל
ל' סיון התשפ"ג / 18.06.2023 23:24

לוחמי משמר הגבול תועדו הערב (ראשון) כשהם מפנים באלימות ישראלים שחוסמים לנסיעת פלסטינים את הכביש בצפון השומרון, דרכו נמלטו המחבלים שרצחו את מאיר תמרי הי”ד בחודש שעבר.

באחד התיעודים מהפינוי הערב, צולמה אלמנתו של יבגני ריידר הי”ד, שנרצח בפיגוע ירי לפני כ-18 שנה – כשהיא מוכה באלימות. יבגני הי”ד, תושב חרמש, נרצח בדרכו לעבודתו והותיר אחריו אישה – טטיאנה ובת אחת, אמילי.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה למפקד מג”ב בבקשה לקבל הסבר על אלימות השוטרים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: פניתי למפקד מג”ב ולמשרד הביטחון (- שמג”ב איו”ש בתחומו ובאחריותו) לבקש הבהרות על התיעודים החמורים המגיעים מהפגנה של תושבים בצפון השומרון. דין אחד לכולם בטח לאלמנה שמגיעה להפגין כנגד הפקרות דם יהודי באיזורים הללו”.

בעקבות הסערה שפרצה למראה התיעודים הקשים, מפקד מג”ב ניצב אמיר כהן הנחה על ביצוע תחקיר בראשות קצין בכיר במג”ב. כמו כן הנחה מפקד מג”ב להשעות מפעילות מבצעית את שני הלוחמים שנראו בסרטונים עד לסיום התחקיר.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מחה על אלימות השוטרים כלפי תושבי חרמש: “לא השוטר האלים הזה הוא הבעיה. הבעיה היא הפיקוד הצבאי הבכיר והממשלה ששולחים אותם להכות ולכסח שכנים וקרובי משפחה של הנרצחים, במקום לסגור את המחסומים. תתביישו לכם, אתם מפקירים את הדם שלנו”.

בתנועת הימין ‘ישראל שלי’ הגיבו על אלימות השוטרים: ”תושבי צפון השומרון סובלים מטרור קטלני בתקופה האחרונה. מול הדרישה המוצדקת כל כך שלהם, להביא שקט ביטחוני, לא יכול להיות שהם והן יחטפו מכות ברוטליות, בטח לא משוטרי מג”ב שלנו. לא ככה. תתביישו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות