גוטליב צייצה נגד נתניהו: ‘תניח בבקשה שלא כולם מטומטמים’

הח"כית תקפה את נתניהו בציוץ בטוויטר, שבו חשפה גם מה אמר לה בשיחה בלשכתו: "אמרת שממילא מיד תשנו את מבנה הוועדה לבחירת שופטים, כשניסית לשכנע אותי להצביע לאלהרר" • הוסיפה: "אמרתי לך שאינני מאמינה" • הליכוד: "אף אחד לא ביקש מגוטליב להצביע בעד אלהרר"
אריה ריבקינד
כ"ט סיון התשפ"ג / 18.06.2023 20:56

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף בשיחות שניהל בימים האחרונים את התוכנית שלו לגבי המשך חקיקת הרפורמה.

לפי דיווח הערב (ראשון) ב’כאן חדשות’, השלב הראשון שיקודם, לדברי נתניהו, יהיה צמצום עילת הסבירות. השלב הבא יהיה הוועדה לבחירת שופטים, על פי ההצעות של שר דוד אמסלם ומזכיר הממשלה יוסי פוקס.

ראש הממשלה אמר בדיון בלשכתו: “כולם מבינים שהחוק הקודם של הוועדה לבחירת שופטים (שכבר עבר בקריאה שנייה ושלישית) לא יקודם”.

ראש הממשלה אמר גם כי כבר תכנן להודיע על שינוי בוועדה בשבוע שעבר, לאחר בחירת חברי הכנסת קארין אלהרר ויצחק קרויזר, אך “בגלל טלי גוטליב זה התעכב”.

חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד צייצה בתגובה בחשבון הטוויטר שלה נגד ראש הממשלה.

הציוץ הגיע אחרי, שלדבריה, שמעה שנתניהו “אמר לשרים שבגללי התעכבה החקיקה ביחס למינוי השופטים”. לדבריה, מדובר בטענה הפוכה למציאות ובהמשך היא מספרת מה נתניהו הבטיח לה בחדר.

“ראש הממשלה נתניהו. שמעתי שאמרת לשרים שבגללי התעכבה החקיקה ביחס למינוי השופטים. תניח בבקשה שלא כולם מטומטמים. בלשכתך אמרת לי שלא משנה מי ייבחר כי ממילא מייד תשנו את מבנה הוועדה, כשניסית לשכנע אותי להצביע לאלהרר.

“אזכירך שאמרתי לך בנוכחות השרים שאינני מאמינה ואתה לא תיגע במינוי השופטים”.

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריה של גוטליב: “אף אחד לא ביקש מטלי גוטליב להצביע בעד אלהרר, כל שהתבקש ממנה הוא לשמור על משמעת קואליציונית ולהסיר את מועמדותה”.

בתוך כך, היועצת המשפטית לכנסת, עו”ד שגית אפיק, הוציאה הערב מכתב תגובה לחברת הכנסת טלי גוטליב, בעקבות פנייתה למיצוי הליכים בשל הסנקציות שהוטלו עליה, לאחר שלא הסירה את מועמדותה בבחירות לוועדה למינוי שופטים.

“התקבלה החלטה בקרב ראשי הקואליציה כי כלל חברי הכנסת של הקואליציה יסירו מועמדותם; כמו כן התקבלה גם החלטה של הסיעה, והוחלט להחיל משמעת סיעתית בעניינה של החלטה זו.

“לסיעה וליו”ר סיעה ישנן סמכויות להחיל מגבלות כלפי חבריה על מנת לאכוף משמעת קואליציונית, והן חלות גם במקרה הזה”, כתבה היועמ”שית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חבל
    19/06/2023 16:27
    אחמד
  1. חבל שהאויבים הם מתוך הליכוד.