מבצע חוצה יבשות: כך זוהה קשיש גלמוד שאותר זמן רב לאחר מותו

רכז החקירות במשטרת פ"ת פנה לזק"א וסיפר על גלמוד שגופתו אותרה במצב קשה - כך שלא ניתן לזהותו • המידע היחיד היה: שמו ושם העיירה ברוסיה בה התגוררה משפחתו בשנת 1999 • מאותו רגע החל להתגלגל מבצע חוצה יבשות שהפעילו שליחי חב"ד - עד לאימות זהות המנוח
יוני גרין
כ"ט סיון התשפ"ג / 18.06.2023 18:45

לפני כשבוע קיבל ישראל גודלבסקי, מפקד זק”א במרחב שרון, פנייה מרכז החקירות במשטרת פתח תקווה אילן צברי, על גלמוד יהודי שגופתו אותרה בשבת במצב קשה – כך שלא ניתן לזהותו במכון לרפואה משפטית.

המידע היחיד אודותיו שהיה בידי המשטרה הוא שמו ושם העיירה ברוסיה בה התגוררה משפחתו בשנת 1999.

מיד עם קבלת הפנייה פנה ראש אגף המבצעים בזק”א חיים וינגרטן אל הרב שייע דייטש, שליח חב”ד ומפקד זק”א ברוסיה – שיצר קשר עם שליח חב”ד בקאזאן, הרב יצחק גורליק, לאחר שהתברר כי משפחתו המנוח התגוררה בעיר קאזאן, בירת רפובליקת טטרסטן שברוסיה.

“הרב גורליק יצא עם מתנדבים, שיחד עברו בית בית, עד שאיתרו קשישה שהכירה את המשפחה בעבר, וסיפרה כי אחיו ואמו של המנוח עברו לגרמניה לפני שנים רבות”, סיפר וינגרטן.

“מיד לאחר שקיבלנו את המידע מרוסיה, שליחי חב”ד הצליחו לאתר את אחיו של המנוח בקהילת שליח חב”ד בעיר אוּלְם שבגרמניה, הרב שניאור טרבניק, שעידכן ברגישות רבה את אחיו של המנוח על הפטירה.

“הרב טרבניק נסע מאות קילומטרים, דאג ללקיחת דגימת DNA, יחד עם המשטרה הגרמנית, וטיפל בעניין במסירות גדולה עד להטסת הדגימה לישראל”.

לאחר שהדגימה הוטסה לישראל, היא הועברה למכון לרפואה משפטית – וזהותו של המנוח אומתה.

ישראל גולדבסקי “לאחר ימים ארוכים של מאמץ, זכינו להביא לזיהויו של אלכסנדר ז”ל ובכך להביאו לקבורה, בין היתר בזכות פעילותם המסורה של אילן צברי,  רכז החקירות בתחנת פתח תקווה, הרב אשר לנדאו, צוות המכון לרפואה משפטית ומכל’ה גוטווין רכז המחלקה המשפטית בזק”א שפעלו במסירות גדולה למען כבוד המת”.

חיים וינגרטן ראש אגף המבצעים בזק”א: “שיתוף הפעולה המיוחד עם שלוחי חב”ד ברחבי העולם מוכיח עצמו בכל מבצע מחדש. אני מבקש להודות לשליחים הרבים שסייעו, למתנדב זק”א רועי גרטלר, ליהונתן יונתי, לשליח חב”ד הרב שייע דייטש מפקד זק”א ברוסיה, ובמיוחד לשליח חב”ד הרב שניאור טרבניק שהקדיש לטובת העניין שעות ארוכות ומשאבים רבים, שהובילו בסופו של דבר לזיהויו של המנוח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות