הרה”ח רבי שמואל פרומר ז”ל: מחשובי חסידי חב”ד בקריית שמואל

ב'מעייני הישועה' בבני ברק נפטר, בגיל 85, הרה"ח רבי שמואל פרומר ז"ל, רב בית כנסת חב"ד בקריית ביאליק ומחשובי חסידי חב”ד בקריית שמואל שבחיפה • ניצל בגיל 3 מציפורני הנאצים בעיצומה של השואה, בזכות מבצע חילופי שבויים
יוסף גרינבוים
כ"ט סיון התשפ"ג / 18.06.2023 18:21

ברוך דיין האמת: במעייני הישועה בבני ברק נפטר היום (ראשון), בגיל 85, הרה”ח רבי שמואל פרומר ז”ל, רב בית כנסת חב”ד בקריית ביאליק ומחשובי חסידי חב”ד בקריית שמואל שבחיפה.

נולד בג’ שבט תרח”צ לאביו ר’ דב ז”ל ולאמו מרת לאה פרומר ע”ה.

אביו, היה מחלוצי המתיישבים בקריית שמואל, והיה מראשי העסקנים של ‘המזרחי’ בחיפה, חבר מועצת עיריית חיפה ויו”ר הוועד המונציפאלי של קריית שמואל. דודו היה הגאון רבי אריה צבי פרומר הי”ד, ראש ישיבת חכמי לובלין, מחבר הספרים ‘ארץ צבי’.

בהיותו בן 3 ניצל מציפורני הנאצים, יחד עם אמו ושני אחיו, לאחר שבני המשפחה נסעו מחיפה לפולין, זמן קצר לפני פרוץ מלחמת העולם השניה – ומצאו עצמם תחת השלטון הנאצי.

אבי המשפחה הצליח להגיע עד ראש ממשלת בריטניה צ’רצ’יל, שחילץ את בני המשפחה בעיצומה של השואה חזרה לישראל, תמורת שבויים גרמניים.

לאחר נישואיו עם רעייתו מרת דבורה ע”ה התגורר תקופה קצרה בירושלים, ולאחר מכן חזר להתגורר בקריית שמואל – מקום מגוריהם של ההורים משני הצדדים.

עם השנים התקרב לחסידות חב”ד בהשפעת המשפיע האגדי הרה”ח רבי ראובן דונין זצ”ל.

בשנת תשל”ג הפעיל לראשונה קייטנה חב”דית בקריות, יחד עם הרב יגאל פיזם. כמה שנים אחר כך יזם הדפסה של ספר התניא במהדורת כיס.

בשנת תשמ”ב יזם הוצאה לאור של עיתון ‘חב”ד צפון’ בו צירף נקודות שתומצתו מההתוועדות האחרונה של הרבי. באותה שנה היה חבר בייסוד הוועד לכתיבת ספר התורה הכללי לאחדות ישראל שנוסד בעקבות הוראתו של הרבי מליובאוויטש.

במהלך השנים קירב מאות יהודים לשמירת תורה ומצוות, ורבים מהם הפכו לחסידי חב”ד.

בשנת תשד”מ זכה שהרבי יבקש ממנו בחג הפורים לחלק בשליחותו 18,000 שקלים לאביונים בארץ הקודש.

בשנים האחרונות חלה.

הותיר אחריו בנים ובנות וצאצאים רבים, שחלקם מכהנים כשליחי הרבי מליובאוויטש.

בנו ר’ דרור פרומר – מליונגסטון שבניו ג’רסי.

בנו הרב אסף חנוך פרומר – משפיע בישיבת חסידי חב”ד ליובאוויטש חיפה

בנו, הרב יצחק (איז’ו) פרומר – כפר חב”ד

בנו, ר’ מנחם מענדל פרומר

בתו מרת יפעת פרידמן ממליאנו איטליה

בתו מרת דורית ברזילי

בתו מרת שלומית רוטנברג.

הלווייתו תתקיים מחר בשעה 16:00 בבית העלמין תל רגב בחיפה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות