הגבאי בחדר של הרבי מליובאוויטש ב-770: הרה”ח רבי מאיר הארליג ז”ל

הרה"ח ר' מאיר הארליג ע"ה, גבאי במרכז חב"ד העולמי- 770, נפטר בגיל 86 • היה הממונה האחראי על הגשת ארבעת המינים של הרבי מליובאוויטש לציבור חסידים על מנת לברך עליהם
יוסף גרינבוים
כ"ט סיון התשפ"ג / 18.06.2023 17:23

ברוך דיין האמת: בניו יורק נפטר היום (ראשון), בגיל 86,  הרה”ח רבי מאיר יהודה ישראל הארליג ז”ל, גבאי במרכז חב”ד העולמי-770,  לאחר מחלה.

המנוח ז”ל נולד בו’ אלול תרצ”ו בציריך שבשוויץ לאביו הרב מרדכי הארליג זצ”ל, אב בית דין קהילת ‘בית דוד’ בברונקס, שנמנה על חסידי צ’ורטקוב ובאיאן.

אביו היה בן אחותו של הגאון רבי  מאיר שפירא מלובלין זצ”ל, והיות והרב שפירא נפטר ללא ילדים, החליט לקרוא לבנו על שמו. ן היה מיוחס מצד אביו למשפחת רבנים מפורסמת עד לגאון רבי שמואל יצחק שור בעל ‘מנחת שי’.

ולמד בישיבת תומכי תמימים המרכזית 770.

לאחר נישואיו עם רעייתו מרת ציפורה לבית בראנדוויין, קבע את מגוריו בשכונת קראון הייטס.

בעודו בחור רצה ללמוד שחיטה אך הרבי מליובאוויטש הורה לו שלא יתעסק בשכך, מאחר והוא מגיע ממשפחה של רבנים.

בצעירותו זכה לשמש בשליחויות שונות עבור הרבי וסייע בסעודות החגים שהתקיימו בדירתו של האדמו”ר הריי”צ זצ”ל.

היה הממונה האחראי על הגשת ארבעת המינים של הרבי מליובאוויטש לציבור חסידים על מנת לברך עליהם בימי חג הסוכות, וכן היה מופקד על הזמנת המשתתפים בסעודות החג בדירתו של אדמו”ר הריי”צ.

לאורך השנים היה האחראי על המשקה והמזונות להתוועדויות של הרבי. בשנים האחרונות שימש כגבאי 770 וכאחראי לתפילות שהתקיימו בחדרו של הרבי.

הותיר אחריו את ילדיו – השליח הרב שלום דובער מקליפורניה, השליח הראשי הרב יהושע (שייע) מנבדה, השליח הרב מנחם מענדל מלאס וגאס, השליח הרב יוסף יצחק מפלורידה, וכן שלוש בנות שליחות בפלורידה וקליפורניה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות