‘השר הכי כושל’, ‘דרעי אשם’: עימות חריף בין בן גביר לשר מש”ס

עימות חריף ואיומים הדדים בוועדת השרים לחקיקה בין השר לביטחון לאומי, לשר חיים ביטון • בכיר בש"ס: "בן גביר הוא השר הכושל ביותר בממשלה" • סביבת בן גביר: "דרעי היה גדול התומכים בדחיית הרפורמה ומיסמוסה" • גורמים בליכוד: "דרעי הפך לגורם המסוכן ביותר לממשלה"
אריה ריבקינד
כ"ט סיון התשפ"ג / 18.06.2023 16:52

מפלגת ש”ס פתחה בצהריים (ראשון) במתקפה חריפה נגד ‘עוצמה יהודית’, בעקבות התנגדות דרעי המפלגה לדחיית הבחירות לרבנים הראשיים.

במהלך הדיון בממשלה על דחיית הבחירות לרבנים הראשיים, השר בן גביר אמר: “מספיק עם הטריקים, מספיק עם השטיקים, כל הזמן אתם מחפשים איך לעשות מעקפים ולא ללכת בדרך המלך. אי אפשר לעשות דילים בחדרים הסגורים. בחירות לרבנות הראשית לישראל, צריכות להיות נקיות מכל הפוליטיקה שאתם מנסים להכניס.”

עימות חריף נוסף פרץ  גם בוועדת השרים לחקיקה, כאשר  בן גביר טען שיש לו וטו מכוח זה שהוא מ”מ הוועדה, אך השר יריב לוין אמר לו כי אין לו זכות וטו על מה שכבר אושר בממשלה ודחיית הבחירות של הרבנים הראשיים אושרה כבר בממשלה.

בשלב זה התפתח עימות בין השר  איתמר בן גביר, לשר במשרד החינוך חיים ביטון – על חוק דחיית הבחירות.

בן גביר: “זה מחטף. אתם רוצים לשנות את כללי המשחק תוך כדי משחק”.

ביטון תקף: “זה לא עניינך, הרבנים הראשיים זה שלנו, נעשה שם מה שבא לנו ואל תתערבו לנו ברבנות, נתערב לך בהחלטות שלכם”.

השר בן גביר לא נשאר חייב: “רבנים ראשיים זה של כל עם ישראל, אני זוכר מה אמרת על החלטת הציונות, אתה נגד מדינה ציונית”.

ביטחון המשיך לתקוף: “אם תפיל את דחיית הבחירות לרבנות הראשית, נפיל את חוק האיזוק האלקטרוני לגברים אלימים”.

לאחר שהחוק אושר בממשלה ועבר בוועדת השרים לחקיקה, הוא יעלה מחר בכנסת בהליך בזק.

בכיר בש”ס תקף את השר לביטחון לאומי, לאחר שההצעה אושרה: “בן גביר הוא השר הכושל ביותר בממשלה, ומפלגת עוצמה יהודית הינה החוליה החלשה בהנהגת המדינה. ניסו הפעם לתפוס טרמפ על גבם של הרבנים הראשיים – לא יצליח להם. החוק יעבור במליאה, לא מדובר כאן בפיתות לאסירים אלא בנושא קריטי של חשש לשחיתות שלטונית ראשונה במעלה”.

גורמים בסביבת השר בן גביר החזירו: “דרעי היה גדול התומכים בדחיית הרפורמה המשפטית ומיסמוסה. אם במקום לעשות פוליטיקה קטנה היה ניצב לצידנו בקידום החקיקה המשפטית המשמעותית, לא היינו מגיעים לתסבוכת אליה הגענו היום וחלק מהרפורמה כבר היתה עוברת”.

לפי דיווח של אנה ברסקי ב’מעריב’, גורמים בליכוד הצטרפו למתקפה על יו”ר ש”ס: “מאז שהודח דרעי מהממשלה הוא הפך להיות הגורם המסוכן ביותר לממשלה. אין שום דבר על סדר היום שלו חוץ מחזרת דרעי לממשלה. בשביל מה צריך את החזית המיותרת הזו כעת מול בן גביר? אם הממשלה תיפול בגלל הגחמות האישיות של דרעי, הוא ישלם על כך בקלפי”.

מהליכוד נמסר בתגובה: “הידיעה במעריב בשם גורם בליכוד נגד אריה דרעי היא פייק מוחלט. ראש הממשלה מעריך מאוד את דרעי והיחסים ביניהם קרובים והדוקים מתמיד”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כמה טוב שעזבנו את מושחתי שס'
    19/06/2023 04:39
    מנחם
  1. ועברנו לבחור בעוצמה יהודית !

  2. בן גביר צודק
    19/06/2023 07:01
    איציק
  3. דרעי עשה דיל שיחזור הוא אין לו בעיה למכור את כל המדינה בשבילו