“הסגנון לא היה ראוי”: השר אליהו האשים את “הקפה של הבוקר”

מעוצמה יהודית התנצל על המתקפה החריפה נגד נגיד בנק ישראל - והסביר כי סגנון הדברים לא היה ראוי: "הייתי עצבני בגלל אנשים שפגשתי בבית כנסת שדיברו על הקשיים הכלכליים שלהם" • עם זאת הדגיש: "הפקידים חייבים להיות כפופים לדרג הנבחר"
אריה ריבקינד
כ"ט סיון התשפ"ג / 18.06.2023 14:49

שר המורשת עמיחי אליהו מעוצמה יהודית התנצל על המתקפה נגד נגיד בנק ישראל – והסביר כי סגנון הדברים לא היה ראוי.

בריאיון לאסתי פרז בן עמי בתוכנית בחצי היום ברשת ב’ אמר השר: “מתנצל. הסגנון שלי לא היה ראוי, זה היה לפני הקפה של הבוקר. הייתי עצבני בגלל אנשים שפגשתי בבית כנסת שדיברו על הקשיים הכלכליים שלהם. אני מתנצל על הסגנון”.

לדבריו, “יש פער עצום בין עמדה מקצועית לבין ללכת ולדבר בעולם כנגד המדיניות הפוליטית בתוך מדינת ישראל. אנחנו רואים את זה גם בנגיד, רואים את זה גם בתדרוך של השגרירות בצרפת כנגד שר האוצר, אנחנו רואים את זה בהרבה מאוד משרדי ממשלה שבהם הפקידות לא קשובה לדרג הנבחר.

“דמוקרטיה פועלת בצורה של אנשי ציבור נבחרים ואנשי מקצוע שמבצעים את המדיניות של נבחרי הציבור. אם אתם רוצים שממשלת ישראל הזו או אחרת תוכל לממש את המדיניות שלשמה היא נבחרה, אז הפקידים חייבים להיות כפופים לדרג הנבחר”.

 

הבוקר בראיון לרדיו קול ברמה אמר השר אליהו על הנגיד: “הוא מלכלך על מדינת ישראל ופוגע בדירוג האשראי של המדינה. הוא היה צריך להיות מגולגל מכל המדרגות. זה פרא אדם. לא ייתכן שפקידים ייצאו נגד הממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נגיד הבנק
    18/06/2023 18:43
    רוני
  1. האמת צריכה להאמר, ב״דמוקרטיה״ כל פקיד מגדול ועד קטן הוא ״פקיד״ של מי שנבחר וכל מה שיש לו לומר זה בתוך המערכת ולא מחוצה לה ובוודאי לא לצאת נגד נבחרינו בחוץ לארץ, אנחנו צריכים לצעוק ״ד מ ו ק ר ט י ה״ !!׳