השרים רבו: “סיימת עם הנגיד הגעת לרבנים הראשיים? אל תתערב”

שרי 'עוצמה' התנגדו לדחיית הבחירות לרבנים הראשיים • מזכיר הממשלה יוסי פוקס: "אבל הפרקליטות מסכימה עם ש"ס". השר בן גביר: "כאן חשדתי. יש לפרקליטות יד אחת עם ש"ס" • השר חיים ביטון לבן גביר: "הרבנים הראשיים זה שלנו, נעשה שם מה שבא לנו ואל תתערבו לנו ברבנות"
חרדים 10
כ"ט סיון התשפ"ג / 18.06.2023 13:30

הממשלה אישרה היום (ראשון) את חוק דחיית הבחירות לרבנות הראשית.

לפי דיווח של אנה ברסקי, במהלך הישיבה התפתח עימות בין חברי הממשלה, ובסופו שרי מפלגת ‘עוצמה יהודית’ הצביעו נגד דחיית הבחירות לרבנות הראשית.

השר בן גביר לשרי ש”ס: “מספיק עם הטריקים, מספיק עם השטיקים, כל הזמן אתם מחפשים איך לעשות מעקפים ולא ללכת בדרך המלך. אי אפשר לעשות דילים בחדרים הסגורים. בחירות לרבנות הראשית לישראל, צריכות להיות נקיות מכל הפוליטיקה שאתם מנסים להכניס.”

השר מאיר פרוש אמר לשרי ש”ס: “לא דיברתם איתנו. לא שיתפתם אותנו. בכל דבר אומרים לא לדחות כי צריך להיות נקי כפיים ודווקא בבחירות של ענייני דת, אתם הופכים את זה לפוליטי.”

השר עמיחי אליהו: “זה הופך לעסקנות פוליטית. בתקופה שכל כך חשוב להחזיר את האמון של הציבור ברבנות הראשית וברבני הערים. במקום מינויים מקצועיים או אנשים יראי שמיים, אתם ממנים לפי פוליטיקה.”

מזכיר הממשלה יוסי פוקס: “אבל הפרקליטות מסכימה עם ש”ס”.

בן גביר: “כאן חשדתי. יש לפרקליטות יד אחת עם ש”ס”.

השר עמיחי אליהו: “לא שייך לשנות את כללי המשחק תוך כדי משחק. אנחנו מתנגדים לדחייה”.

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי: “מה אתם חושבים? שאנחנו מחפשים גוף בוחר שטוב רק לנו?”

השר עמיחי: “כן”.

השר מלכיאלי: “לא ביקשנו מכם עזרה, תתעסקו בניהול המשרדים שלכם! אף אחד לא יכפה הליך מזוהם בבחירות לרבנות הראשית. סיימת עם הנגיד הגעת לרבנים הראשיים? אל תתערב היכן שאתה לא שייך”.

השר וסראלוף: “כשם שכשהייתה מחלוקת בממשלה על החלטת הציונות, העבירו את זה לישיבת ראשי הקואליציה, מבקש גם כאן לדחות את זה לדיון לישיבת ראשי קואליציה”.

הקרב בין בן גביר לש”ס עלה מדרגה גם מאוחר יותר, בישיבת ועדת שרים לחקיקה: בן גביר טען שיש לו וטו מכוח זה שהוא מ”מ הוועדה, אך לוין אמר לו שאין לו זכות וטו על מה שכבר אושר בממשלה ודחיית הבחירות לרבנות הראשית אושרה כבר בממשלה.

בן גביר: “זה מחטף. אתם רוצים לשנות את כללי המשחק תוך כדי משחק”.

השר חיים ביטון: “זה לא עניינך. הרבנים הראשיים זה שלנו, נעשה שם מה שבא לנו ואל תתערבו לנו ברבנות. נתערב לך בהחלטות שלכם”.

השר בן גביר לביטון: “רבנים ראשיים זה של כל עם ישראל. אני זוכר מה אמרת על החלטת הציונות. אתה נגד מדינה ציונית”.

חיים ביטון: “אם תפילו את דחיית הבחירות לרבנות הראשית, נפיל את חוק האיזוק האלקטרוני לגברים אלימים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    די עם הפוליטיהה למה צריך רבנים ראשיים האי בכל עיר ושכונה יש רב
    18/06/2023 20:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. די עם הפוליטיהה למה צריך רבנים ראשיים האי בכל עיר ושכונה יש רב