השר תקף את הנגיד: ‘פרא אדם שהיה צריך לגלגל מכל המדרגות’

שר המורשת עמיחי אליהו מעוצמה יהודית תקף בחריפות את נגיד בנק ישראל: "מלכלך על מדינת ישראל ופוגע בדירוג האשראי של המדינה" • בקואליציה ובאופוזיציה גינו את השר
אריה ריבקינד
כ"ט סיון התשפ"ג / 18.06.2023 12:16

שר המורשת עמיחי אליהו ממפלגת עוצמה יהודית תקף היום (ראשון) בראיון ברדיו ‘קול ברמה’ –  בחריפות את נגיד בנק ישראל פרופ’ אמיר ירון .

“הוא מלכלך על מדינת ישראל ופוגע בדירוג האשראי של המדינה”, אמר השר אליהו. “הוא היה צריך להיות מגולגל מכל המדרגות. זה פרא אדם. לא ייתכן שפקידים ייצאו נגד הממשלה”.

הוא הוסיף: “כאשר נגיד מדינה משתמש בכוח העצום שהציבור שם בידיו ובחוסר אחריות פוגע בדימוי המדינה, תוך ניסיון להכניע את רצונה הדמוקרטי – הוא מאבד את הלגיטימיות שלו – לנגיד יש חופש פעולה מלא בסוגיות כלכליות, ואפס מרחב פעולה בסוגיות פוליטיות. תדרוכיו הפוליטיים נגד מדינת ישראל ברחבי העולם, הינם בלתי קבילים בדמוקרטיה מערבית”.

מבנק ישראל נמסר בתגובה לדבריו של השר: “בנק ישראל, והנגיד בראשו, יוסיפו לפעול במקצועיות ולהגן על כלכלת ישראל”

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את דבריו של השר: “אני מגנה בתוקף את דבריו של השר עמיחי אליהו נגד נגיד בנק ישראל, משרת ציבור מסור שעושה את מלאכתו נאמנה לטובת כלכלת ישראל ואזרחי ישראל”.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד השתלח בשר: “המורשת של שר המורשת: גסות רוח, בורות, השתלחויות שאף אחד לא מבין”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ יצא להגנת הנגיד: “ההתבטאות כלפי הנגיד היא לא ראויה ואין לה מקום. גם אם יש ביקורת לגיטימית חשוב שהיא תהיה עניינית ומכבדת. כשר האוצר אני נותן גיבוי מלא לנגיד להמשיך לפעול ולבצע את עבודתו המקצועית בניהול המדיניות המוניטרית מתוך עצמאות מוחלטת לטובת כלכלת ישראל”.

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, שר האוצר לשעבר, ח”כ אביגדור ליברמן כתב: “במקום לעבוד למען הציבור ולטפל ביוקר המחיה, הממשלה המטורללת הזאת עסוקה בלהתנגח פעם נוספת בגורמי המקצוע, ורק מחפשת כל הזמן את מי להאשים. הם פועלים בחוסר אחריות וגורמים לנזק רב לכלכלה הישראלית, פוגעים בשמה הטוב של ישראל בעולם ומובילים לאי ודאות במשק. ‏אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר לגנות בתוקף את דבריו של שר המורשת ויפה שעה קודם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות