עוד אמירה תמוהה של נשיא ארה”ב – והתירוץ המביך של הבית הלבן

נשיא ארצות הברית נאם ביום שישי וסיים בקריאת "אלוהים, נצור את המלכה" - ביטוי שהיה חלק מההמנון הבריטי, עד מותה של המלכה אליזבת • הבית הלבן תירץ: "הוא הגיב למישהו בקהל שהתייחס למלכה" - אבל אדם כזה לא תועד או אותר
חרדים 10
כ"ט סיון התשפ"ג / 17.06.2023 22:12

נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן ממשיך לספק רגעים תמוהים ומביכים: אמש (שישי) סיפק התבטאות תמוהה בתום נאום שנשא בקונטיקט, בו קרא להגביר את ההגבלות על רכישת נשק ונשיאתו.

לפני שירד מהבמה, תועד הנשיא אומר למיקרופון: “אלוהים נצור את המלכה, בן אדם” (God save the queen, man) – שהיה חלק מההמנון הבריטי עד מותה של המלכה אליזבת בחודש ספטמבר האחרון.

אוליביה דלטון, סגנית הדוברת של הבית הלבן, מסרה בתדריך לעיתונאים כי בדבריו “הוא הגיב למישהו בקהל שהתייחס למלכה” – אם כי אדם זה לא תועד או אותר עדיין.

למרות זאת, לא ברור מדוע בחר הנשיא להשתמש דווקא בביטוי זה, שכן מאז מותה של המלכה אליזבת השנייה יש להגיד “אלוהים, נצור את המלך”.

לפני כשבועיים וחצי נפל הנשיא בטקס סיום של חייל האוויר האמריקני בקולורדו, שם תועד נופל על הבמה ושוכב על הקרקע במשך כמה שניות. לאחר שסייעו לו לקום הוא התאושש והמשיך ללכת ללא עזרה או טיפול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות