יולי אדלשטיין לא מכחיש שהצביע לקארין אלהרר ומספר מה לחש לגנץ

חבר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד מסרב לומר למי הצביע בבחירות לוועדה למינוי שופטים: "לא רוצה להיכנס לנושא הזה" • מביע אכזבה מפיצוץ השיחות בבית הנשיא: "אין סיבה, יש עוד חודש" • ומה לחש באוזנו של גנץ?
חרדים 10
כ"ט סיון התשפ"ג / 17.06.2023 21:36

יו”ר ועדת חוץ וביטחון, ח”כ יולי אדלשטיין, מסרב לאשר או להכחיש, בריאיון שהעניק ל’פגוש את העיתונות’, כי היה בין חברי הכנסת מהקואליציה שהצביעו לקארין אלהרר מיש עתיד.

באותה נשימה הוא גם מביע אכזבה מפיצוץ השיחות בבית הנשיא, ותוקף את האופוזיציה.

לאחר שסיימת להצביע השבוע, אתה נראה לוחש באוזנו של בני גנץ ולאחר מכן גנץ לוחש לחילי טרופר. תגובתך, מה לחשת באוזנו של גנץ?

“5 דקות לפני כן התקשר אליי מישהו שיודע ומעורב, ואמר לי שגנץ ולפיד חד משמעית מפוצצים את המשא ומתן. אז הצבעתי, ולאחר מכן ניגשתי לגנץ ואמרתי לו: ‘אל תמהרו לפוצץ את המו”מ”.

למי הצבעת?

“אני לא מתכוון להסביר למי הצבעתי”.

למה אתה לא מוכן להסביר למי הצבעת?

“כי אז כל תשובה שאתן – יגידו: אי אפשר להאמין לו כי הוא עושה את זה בדיעבד, או כדי לברוח מן הכעסים, או לקחת את הקרדיט על מה שקרה”.

הפתיע אותך שקארין אלהרר עברה?

“ברור לגמרי שהיו צפויות הפתעות”.

למי לדעתך נתניהו הצביע?

“תצטרכו לשאול את נתניהו. אין לי ודאות לגבי ההצבעה של אף אחד”.

למה אתה חושש לומר עכשיו – אני הצבעתי לקארין אלהרר?

“אני לא מאשר ולא מכחיש למי הצבעתי ולא רוצה להיכנס לנושא הזה. במהות, אני מאוכזב וכועס כי כרגע אין סיבה לפוצץ את השיחות – יש עוד חודש לנהל את השיחות. אני לא כל כך מבין את הטקטיקה של האופוזיציה כי הם מחזקים את הקואליציה שאומרים ‘נלך בכל הכוח’.

“אין בעיה להיות פראייר שימושי כל עוד אתה לא אידיוט שימושי. אם יש סיכוי למצות את האפשרויות להידברות, אני עשיתי הכל. שילמתי את מלוא המחיר הפוליטי ואני עדיין בחיים, אז גם חברי כנסת נוספים יכולים לשלם את המחיר הפוליטי הנדרש, שלהערכתי הוא לא כזה גדול. אם באמת אף אחד לא יחזור לשיחות, והרי יש דברים בקונצנזוס מאוד רחב הקשורים ליועמ”ש ולעילת הסבירות – אז אפשר להעביר אותם ויהיה להם רוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הוא אומר שמספר דו ספרתי מהליכוד תמכו באלהרר
    18/06/2023 16:54
    צ. מחול
  1. ולא פלא
    כל נוכל מאמין שכולם נוכלים