שקד על בן גביר וסמוטריץ: ‘לציונות הדתית מגיע ייצוג פחות ילדותי’

השרה לשעבר התייחסה להתנהלותם של איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ': "הם מייצגים חלק קטן מהציונות הדתית, הם קיבלו הרבה קולות בעקבות השלכות ממשלת השינוי. לא מאמינה שזה יקרה בפעם הבאה" • ואיזה פתרון הציעה לשר לוין כשהחלו ההפגנות?
חרדים 10
כ"ט סיון התשפ"ג / 17.06.2023 21:10

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, ביקרה היום – בריאיון ששודר בתוכנית ‘הכול פוליטי’ ב’כאן חדשות’, את התנהלות הקואליציה סביב הרפורמה המשפטית.

“אם נלחמים על הכל, נשארים עם כלום”, טענה שקד. “לכן במסגרת הכלים הקיימים עשיתי מה שצריך בעזרת מהלכים פוליטיים כדי לקבל רוב בוועדה. גייסתי את הנציג מהאופוזיציה ואת שני הנציגים מלשכת עורכי הדין. יישמתי את האידאלוגיה בלי לפרק את החברה הישראלית ולהרוס הכלכלה”.

שקד התייחסה גם להתנהלות של איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ’: “הם מייצגים חלק קטן מהציונות הדתית. הם קיבלו הרבה קולות בעקבות השלכות ממשלת השינוי, אך אני לא מאמינה שזה יקרה בפעם הבאה. לציונות הדתית מגיע ייצוג מגוון ופחות ילדותי”.

שקד סיפרה כי כשהחלו ההפגנות ברחוב – הציעה לשר לוין פתרון: “הצעתי לו שיחליף את שני נציגי לשכת עורכי הדין באנשי ציבור שהוא ימנה. חבל על כל הבלאגן, הוא יכול להגיע להסכמות עם חיות ולדרוש ממנה שופטים שמרנים שיש כבר במערכת – ובסוף הוא יעשה זאת. קציבת יועמ”שים כבר קיימת, לא צריך את החוק הזה ויש שיטות נוספות לצמצום עילת הסבירות”.

שקד הוסיפה, כי היא מאמינה שהשיחות בבית הנשיא יחזרו, היות שהן הסיכוי היחיד לפתרון.

לאחרונה שקד נמצאת זמן רב בארצות הברית והעידה כי מצב היחסים עימם אכן לא משהו בלשון המעטה: “בסופו של דבר, נתניהו עצר את הרפורמה בגלל מה שקרה בצבא וגם בגלל האמריקנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות