מיקי זוהר מזהיר: זה מה שיקרה אם השר יריב לוין יתפטר מהממשלה

שר התרבות מיקי זוהר בראיון לגדעון אוקו בחדשות 12: "אם יריב לוין יתפטר תהיה התפטרות המונית בממשלה" • "עצוב לי שטלי גוטליב טועה בדרכה, זה לא תורם לקריירה הפוליטית שלה. הליכודניקים לא אוהבים את העימותים האלה"
חרדים 10
כ"ז סיון התשפ"ג / 16.06.2023 18:01

שר התרבות מיקי זוהר אומר אחה”צ (שישי), בראיון שהעניק לעיתונאי גדעון אוקו בתכנית “שישי בחמש” בחדשות 12, כי אם יריב לוין יתפטר מהממשלה – המהלך יוביל להתפטרות המונית בליכוד.

“אם יריב לוין יתפטר תהיה התפטרות המונית בממשלה”, הזהיר.

מיקי זוהר ציין בראיון: “היו כמה אנשים מהקואליציה שחשבו באמצעות ההצבעה הזו על הוועדה לפגוע בנתניהו. אני לא חושב שזה הועיל להם, אני לא חושב שזה הועיל למחנה הימין ואני לא חושב שזה הועיל ליציבות הקואליציה, וחבל מאוד”, אמר. “הוועדה לבחירת שופטים בהרכבה הנוכחי שלה לא מאוזנת, זה לא נכון ולא סביר ולא דמוקרטי”.

על טלי גוטליב אמר:  “עצוב לי עליה. אני חושב שהיא טועה בדרכה, ואני לא חושב שהיא עושה את זה מכוונות רעות. אני לא חושב שהיא אדם רע, אני חושב שהיא אדם טוב עם רצון טוב, אבל היא טועה בדרך. אני לא חושב שזה תורם לה, לא לקריירה הפוליטית ולא להישגים של הקואליציה.

“יש לה אידיאולוגיה ברורה, אבל הדרך שבה היא פועלת היא לא נכונה. אולי זה חוסר ניסיון פוליטי. זה לא עובד טוב בליכוד, הליכודניקים לא אוהבים את המתקפות הפנימיות בתוך התנועה ובתוך הסיעה. לא אוהבים את הוויכוחים בין חברי סיעה ובטח לא כלפי יו”ר התנועה. גם אם יש ויכוח ויש כביסה – תמיד טוב לכבס אותה בבית ולא באופן פומבי. זה לא תורם לקריירה הפוליטית של טלי.

“אני חושב שמה שצריך לעשות זה לדבר עם טלי, להסביר לה שאנחנו קואליציה אחודה שצריכה לפעול ביחד, וכל הרעיון הזה לנסות להיבדל או לעשות דברים באופן שונה הם לא בהכרח תורמים – לא לקריירה הפוליטית שלה ולא לקואליציה עצמה, שרוצה להחזיק מעמד עד תום הקדנציה”.

אחת המסקנות מהאירועים של הימים האחרונים זה שאין לכם רוב לרפורמה, השאלה מה יקרה עכשיו?

“בוא נעמיד את זה במבחן המציאות – בוא נביא לכנסת למשל את חוק היועמ”שים, את הסבירות. בוא נביא גוף שיפקח על עבודת הפרקליטות, בוא נביא את חקירת פרשת פגסוס. אלה דברים שצריכים לעבור במושב הזה. ואני חושב שחלקם יגיעו לדיונים. לקואליציה הזו לא תהיה אפשרות להמשיך להתקיים אם זה לא יקרה. מי שחושב שאפשר להעביר את הקדנציה הזו ללא תיקונים במערכת המשפט – טועה”.

מעבר לעילת הסבירות וליועמ”שים, אתה רואה עוד סעיפים של הרפורמה עוברים במושב הקרוב?

“זה תלוי נסיבות – האם נגיע להסכמות או לא. בהנחה שלא נגיע, כמו שצפיתי מלכתחילה, כנראה שיהיה קידום של הרפורמה באופן חד-צדדי”.

ואם זה לא יעבור, יריב לוין יתפטר?

“אני מקווה מאוד שלא. זה לא יגמר בהתפטרות של לוין. תהיה התפטרות המונית בממשלה. אני חושב שרבים משרי הממשלה יתפטרו אם יריב לוין יתפטר. לדעתי יהיו כמה וכמה מתפטרים שלא יסכימו לקבל מצב שבו הרפורמה לא עוברת לגמרי”.

הוא הוסיף: “אני חושב שנתניהו רוצה ומבין שאפשר להתחיל לקדם חלק מהרפורמה. לא עכשיו את הכול במכה אחת. לא בבליץ. לעשות דבר דבר, יש לנו קדנציה ארוכה. נושאים שיש עליהם קונצנזוס רחב אפשר להעביר כבר באופן מיידי. נושאים שהם יותר במחלוקת צריך להמשיך לנסות ולהתדיין. אבל צריך להתחיל. לא יכול להיות שעברו כבר שישה חודשים, היינו עסוקים בהמון דיבורים ומעט מעשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות