עמית סגל מגלה: כך נחשפה קבוצת הוואטסאפ הסודית של אהוד ברק

הפרשן של חדשות 12 מסביר בטורו ב'ידיעות אחרונות' כיצד קבוצת הוואטסאפ הסודית של הפוליטיקאים שמובילים את המחאה נגד הרפורמה המשפטית חושפת את מניעיהם האמיתיים - ומה מאחד אותם • "מי היה מאמין שבמחשכי השרתים של חברת מטא יש מקום בו נפגשים אולמרט וברק"
חרדים 10
כ"ז סיון התשפ"ג / 16.06.2023 15:49

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, מנתח בטורו ב’ידיעות אחרונות’, את ההודעות שנחשפו בערוץ 14 מתוך קבוצת הוואטספ הסודית “מה עושים עכשיו” של הפוליטיקאים שמנהיגים את המחאה נגד הרפורמה המשפטית – וחושף מי השליף מתוכה.

“הווטסאפ מחבר אנשים, והשנאות מחברות אויבים ותיקים”, פותח סגל על הקבוצה שנחשפה על ידי העיתונאי מוטי קסטל בערוץ 14. “מי היה מאמין שבמחשכי השרתים של חברת מטא יש מקום אחד שבו נפגשים אהוד אולמרט עם אהוד ברק, האיש שהדיח אותו בפועל מראשות הממשלה, האיש שאותו האשים בקבלת שוחד מעסקאות נשק, ושלו הקדיש פרקים ארסיים במיוחד בספרו?

“ואם היו אומרים לכם שדן חלוץ ומשה יעלון, שני השונאים הוותיקים, ימצאו עצמם יחד, הייתם מאמינים? הרי יעלון האשים את חלוץ בטיפוח תרבות מושחתת בצה”ל והתכוון ממש אליו בנאום הנחשים בקריה שבגללם יש ללכת בנעליים גבוהות, ואילו חלוץ לא סלח ליעלון על שהאשים אותו ואת הדרג המדיני באחריות למותם של 34 חיילים לשווא בגלל ‘ספין מושחת’ במלחמת לבנון השנייה וטען שקודמו הוא ‘אובסס’. והנה כל אלה, שבת אחים גם יחד, נלחמים באובססיביות בנתניהו, תחת דגל המלחמה בשחיתות”.

סגל מגלה איך דלפו השיחות: “כאשר מתוך כחול לבן ז”ל דלפו הקלטות של בני גנץ, יעלון מיהר להאשים את נתניהו בתקיפות סייבר. השבוע, כשנחשפה הקבוצה, הוא דמם. מן הסתם גם הוא יודע את האמת: אחד ממנהלי הקבוצה ביקש לצרף פעיל מחאה בולט, אבל בטעות הוסיף אדם ששמו דומה, אבל הוא בכלל מתנחל דתי. משם קצרה הייתה הדרך אל המסכים”.

סגל מזכיר מה מעניין באמת את ברק ושות’: “מה שנחשף שם הוא שאת ראשי המחאה שבקבוצה נגד השינויים במערכת המשפט מעניינת יותר המחאה מאשר השינויים. בעוד רוב מכריע של המפגינים מרוצים, מן הסתם, מהצלחתם האזרחית הכבירה שסיכלה ברגע האחרון חקיקה מהפכנית, הם אבלים. ישי הדס, מפגין מקצועי נגד נתניהו, כל פעם בכובע אחר, כתב: ‘כל אשר יגורתי והזהרתי בפניו בא!! נחלשנו מאוד, נשאר גרעין קשה מורחב בלבד. חייבים לייצר דרמה ציבורית, די לדיבורים! מעשים!!!’ אפילו הוא לא השתכנע מהדיווחים של עצמו מדי שבוע על מאות אלפים”.

לטענת סגל, מה שמאחד את הפוליטיקאים שבקבוצה נובע משנאתם לנתניהו: “המשפט החשוב שם הוא של אהוד ברק: ‘שום תוצאה של יום ד’ (קרי הוועדה לבחירת שופטים) לא תהיה פשוטה להמשך ההתנגדות’. ברק הרי היה מודאג מניצחון של האופוזיציה לא פחות מאשר מהפסד, כי בעיניו הדחת נתניהו איננה אמצעי לבלימת הרפורמה, אלא הרפורמה היא אמצעי להדחת נתניהו, ושהמדינה תישרף על הדרך. בשישי שעבר, בראיון לגדעון אוקו, הוא העניק רגע פרוידיאני נפלא כאשר קרא ל’אי ציות אלים, אה אי ציות בלתי אלים’.

“זו דרכן של מחאות, שהגרעין המארגן שלהן תמיד קיצוני יותר מאשר קהל משתתפיהן. את הפגנות הימין נגד אוסלו וההתנתקות ארגן קומץ פעילים חרד”לי־מתנחלי, ואת הפגנות המרכז-שמאל קומץ פעילים שנודדים מבלפור דרך פתח תקווה עד קפלן.

הפרשן התייחס לממשק בין אותם אנשי ציבור לבין המפגינים, וטען: “נדמה לי שקרב הרגע שבו הפלירטוט של החבורה הטחונה הזו עם אלימות ואנרכיה יתחיל לעלות למפגין הממוצע על העצבים. הרוב רוצים לשמור על הדמוקרטיה ולחזור הביתה בשלום, לא לשרוף את המועדון. לכן גנץ הממלכתי הוא ראש ממשלה בסקרים, וברק מקום עשירי במרצ ז”ל. אה, וגם מנהל בכיר בקבוצת ווטסאפ של גמלאים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות