שר המשפטים לשעבר תוקף את המחאה: “דמוקרטיה של מהומות”

חיים רמון התייחס לדרמה בבחירות לוועדה לבחירת שופטים: "מהומה גדולה אבל חסרת משמעות. הוועדה לא תכונס" • על שיחות בבית הנשיא: "אין הסכמות ולא תהיינה כי לאופוזיציה אין מנדט" • "ממשלה שחוששת שכל מה שהיא תעשה יהיה מהומות, אז שתתפטר"
חרדים 10
כ"ז סיון התשפ"ג / 16.06.2023 12:38

שר המשפטים לשעבר חיים רמון התייחס הבוקר (שישי), בשיחה עם אריה אלדד בתוכניתו ב-103FM,  לדרמה שהתחוללה השבוע במליאת הכנסת, עם בחירתה של ח”כ קארין אלהרר לוועדה לבחירת שופטים.

“על מה הייתה הדרמה השבוע?”, שאל אלדד בפתח השיחה, ורמון הכריז: “זו הייתה מהומה גדולה, אבל בסוף היא חסרת משמעות מכיוון שגם כרגע יש רוב לאופוזיציה בוועדה, אבל אין שום כוונה לכנס את הוועדה. שר המשפטים אמר שהוא לא יכנס את הוועדה בהרכבה הנוכחי והוא ינסה לשנות את הרכב הוועדה”.

רמון הוסיף: “ברור שבתקופה הקרובה היא לא תתכנס. זה כמעט דבר שגרתי כאשר יש עימותים, בעיקר בין שר המשפטים לבין השופטים בוועדה, הפתרון הוא לא לכנס. לכן אין שום סיכוי שהוועדה תתכנס, אבל המשמעות היא בעיקר פוליטית, אבל אין לה שום משמעות משפטית. דיי לבלבל את המוח על הסכמות, אין הסכמות, לא יהיו, לאופוזיציה שנמצאת בבית הנשיא אין מנדט. ראשי המחאה כבר מזמן עסוקים בלהפיל את הממשלה”.

לדבריו, “הקואליציה צריכה להחליט מה היא רוצה, מבית הנשיא לא יצא כלום, לגנץ יש עניין שהשיחות ימשכו עד בלי די כי זה מחזק אותו. אני סבור שמה שצריכה לעשות הקואליציה – לחוקק מיד את עילת הסבירות. אין מחלוקת בעניין סבירות על פי פשרת סולברג, שהיא פשרה שמקובלת על כל המשפטנים. להביא נוסח חוק של הסבירות.

“תביאו בממשלה את מה שהבטחתם ואת מה שמתברר כפגיעה קשה בזכויות האזרח, ועדה לבדיקת הרוגלות. תקימו וועדה לבדיקת מח”ש שרציתם להקים, כי היום אם המשטרה באה אליך ועושה לך עוול אין לך למי להתלונן. הדבר השלישי – תתקנו מיד את החוק בנושא פיקוח על הנציבות הפרקליטות. איך אמר הנציב הקודם בעניין? אם לא מתקנים את החוק בצורה משמעותית שיש לו שיניים, ותוך כדי כך המושב הזה הוא קצר, תוך חודש וחצי נגמר, בפגרת הקיץ תבואו ותגידו מה באמת עומדים לשנות”.

בהמשך רמון תקף את המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט: “אם רוצים לעשות מהומות, המהומות אומרות שגם אם מחר יגנזו הכול – המהומות יימשכו. לכן זה מה שצריך לעשות במושב הזה, אפשר לעשות את זה מהר ואפשר לעשות מהלימון לימונדה שתפעל למען האזרח. האזרחים לא הבינו איך פסקת התגברות מסייעת להם. צריך לפעול עכשיו, הרוב המכריע של הציבור יתמוך בממשלה בנושאים האלה”.

השר לשעבר התייחס גם לחשש של הקואליציה מפני המחאה הנרחבת: “הממשלה שחוששת שכל מה שהיא תעשה יהיה מהומות, אז שתתפטר ותעביר את השלטון למי שעושה מהומות. יום קודם אמרו ‘אם לא תבחר נציגת אופוזיציה נשרוף את המועדון’, נבחרה. עכשיו אומרים ‘אם לא תכנסו נשרוף’, השלב הבא יהיה ‘אם לא תבחרו את השופטים שאנחנו רוצים נשרוף את המועדון’. דמוקרטיה של מהומות, זה מה שיקרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות