לפיד: הסכם גרעין חדש – כישלון של הממשלה. הליכוד: הוא מדבר?

יו"ר האופוזיציה התייחס לדיווחים לפיהם ארצות הברית ואיראן הדרך להסכם גרעין חדש - ותקף את ראש הממשלה • בליכוד לא נשארו חייבים: "לפיד שתמך בהסכם הגרעין המקורי המסוכן עם איראן ומסר שדות גז בחינם לחיזבאללה, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר"
אריה ריבקינד
כ"ז סיון התשפ"ג / 16.06.2023 11:49

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף היום (שישי) את התנהלות הממשלה סביב הסכם הגרעין המתגבש בין ארצות הברית ואיראן.

לפיד כתב בסדרת ציוצים בטוויטר: “למרות כל הניסיונות לקרוא לזה בשמות אחרים, מה שארה”ב ואיראן עומדות לחתום הוא הסכם גרעין. יתרה מזאת, זה בדיוק אותו הסכם הגרעין שהם ניסו לקדם בתקופת ממשלת השינוי והצלחנו למנוע אותו בעבודה שקטה ואינטנסיבית מול הממשל”.

הוא הוסיף: “אם ההסכם ייחתם עכשיו, זהו כשלון קולוסאלי של הממשלה. בגלל ההפיכה המשטרית נתניהו איבד את הקשב האמריקאי ואת היכולת להשפיע על עצירת הסכם רע ומסוכן. הוא צריך להודיע שההפיכה המשטרית מבוטלת, לטוס לוושינגטון ולעשות הכל כדי שההסכם לא ייחתם. כמו בעבר, אנחנו נתגייס לעזור גם מהאופוזיציה”.

בליכוד הגיבו לראש האופוזיציה: “עמידתו האיתנה של ראש הממשלה נתניהו הביאה את ארה”ב לצאת מהסכם הגרעין המקורי המסוכן עם איראן וגם היום מונעת חזרה אליו.

”יאיר לפיד שתמך בהסכם הגרעין המקורי המסוכן עם איראן ומסר שדות גז בחינם לחיזבאללה, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר לראש הממשלה נתניהו שבמשך שנים מוביל את המאבק הבינלאומי הנחוש נגד הגרעין האיראני.

”בניגוד ללפיד שהתחייב לארה”ב למדיניות ‘אין הפתעות’, ראש הממשלה נתניהו לא היה מוכן לתת התחייבות כזאת ואף הבהיר שעם הסכם או בלי הסכם, ישראל תפעל למנוע מאיראן נשק גרעיני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות