סקר דרמטי של ‘דיירקט פולס’: זו התוצאה אחרי ההשפלה של הליכוד

סקר חדשות 14 ומכון 'דיירקט פולס': לראשונה שוויון במנדטים בין הליכוד למחנה הממלכתי • גנץ גובר על נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה • ומה חושב הציבור על המהלך של טלי גוטליב? וכמה מנדטים מאבד גוש הימין לעומת תוצאות הבחירות?
חרדים 10
כ"ז סיון התשפ"ג / 15.06.2023 21:53

יממה לאחר המפלה של הקואליציה בבחירות לוועדה לבחירת שופטים: מסקר מכון ‘דיירקט פולס’ שפורסם הערב (חמישי) בחדשות 14 עולה , כי אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, בפעם הראשונה מתקבל שוויון בין הליכוד למחנה הממלכתי.

מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו נחלשת בשני מנדטים ומקבלת 28 מנדטים בלבד, ממש כמו כחול לבן של בני גנץ שמתחזקת בשני מנדטים ומקבלת גם כן 28 מנדטים.

יש עתיד של ראש האופוזיציה יאיר לפיד מקבלת 14 מנדטים, ש”ס של אריה דרעי עם 10, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 8 מנדטים ויהדות התורה עם 7 מנדטים. מיד אחריה מגיעה עוצמה יהודית של איתמר בן גביר שמקבלת 6 מנדטים ואילו הציונות הדתית של סמוטריץ’ מקבלת 5 מנדטים בלבד.

חד”ש-תע”ל מקבלת על פי הסקר 5 מנדטים, בדומה לרע”מ של מנסור עבאס. מרצ, המפלגה שנמחקה בבחירות האחרונות, מקבלת 4 מנדטים ואילו בל”ד ומפלגת העבודה לא עוברות את אחוז החסימה ומקבלות 2.6% ו- 2.5% בהתאמה.

בחלוקה לגושים: גוש הימין נחלש ל-56 מנדטים, גוש המרכז שמאל עם 54 מנדטים והמפלגות הערביות מקבלות 10 מנדטים.

גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה התקבלו תוצאות מפתיעות במיוחד: בתשובה לשאלה מי המתאים ביותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה – יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ או ראש הממשלה בנימין נתניהו: 47% השיבו כי גנץ הוא המתאים ביותר לתפקיד ואילו 38% בלבד תמכו בראש הממשלה המכהן.

על השאלה מי המתאים ביותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה – ראש האופוזיציה יאיר לפיד או ראש הממשלה בנימין נתניהו. 39% השיבו כי נתניהו הוא המתאים ביותר לתפקיד ואילו 37% אחוזים השיבו כי דווקא לפיד הוא המתאים ביותר לתפקיד.

תמיכה במפתיעה בטלי גוטליב

בסקר נשאלו תומכי הקואליציה גם מי לדעתם אחראי לכישלונה של הקואליציה בהצבעה על נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים?

39% מהנשאלים תומכי הקואליציה השיבו כי חברי כנסת מהקואליציה הם האשמים. 33% האשימו דווקא את בנימין נתניהו, 14% את ח”כ טלי גוטליב ואילו 9% את שר המשפטים יריב לוין. 5% מהנשאלים השיבו “אחר”.

חברת הכנסת טלי גוטליב זכתה גם לתמיכה מפתיעה בשאלה שהופנתה לתומכי הקואליציה – האם הם תומכים או מתנגדים להחלטתה להתמודד על חברות בוועדה למינוי שופטים בניגוד להחלטת הליכוד?

48% מהנשאלים תומכי הקואליציה השיבו כי הם תומכים בהחלטה, 46% השיבו כי הם דווקא מתנגדים. 6% השיבו כי אין להם עמדה בעניין.

הסקר של מכון דיירקט פולס בהנהלת שלמה פילבר וצוריאל שרון נערך היום בהשתתפות 614 משתתפים בוגרים מכלל האוכלוסייה.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות