וידר ניצח: מועצת ב”ב אישרה את התכנית לחיסול העכברושים

עיריית בני ברק אישרה תכנית טיהור של העיר מ'מכת העכברושים' • הפרויקטור: יוסי פורטל • בבניין העירייה יוקם חפ"ק מיוחד • בתכנית: הדברה מסיבית, הרס עקבי של מחילות ואזורי קינון - ופינוי פסולת • יעקב וידר: "ביקשתי מהעסקנים לבצע את התכנית במהירות וללא ג'ובים וקומבינות"
אריה ריבקינד
כ"ז סיון התשפ"ג / 15.06.2023 21:34

כפו  אותו עד שאמר ‘רוצה אני’: 50 יום אחרי שראש העיר אברהם רובינשטיין הכריז “העיר נ-ק-י-ה, העיר מצוחצחת”, בתגובה לזעקה של חבר מועצת העיר יעקב וידר – אישרה היום (חמישי) מליאת עיריית בני ברק את תכנית המלחמה הכוללת ב’מכת העכברושים’ המכה ברחבי העיר כבר חודשים רבים.

מליאת מועצת העיר אישרה – לאחר דיון מקצועי בנושא ועיון בתכנית האסטרטגית – את התכנית המבצעית שהגיש הפרוייקטור המיוחד שגייסה עיריית בני ברק למלחמה בעכברושים והחולדות.

במכרז מיוחד נבחרה חברת ‘פורטל’,  חברה מקצועית ובעלת יכולת מוכחת בתחום, כמי שתנהל מעתה את המאבק בכלים מקצועיים ובמתודת עבודה סדורה שזכתה לאמון המועצה – שעל תקצובה המיוחד ונטילת הלוואה בנקאית ממוקדת, הצביעה מועצת העיר לאישור ברוב גורף.

יעקב וידר, חבר מועצת העיר ויו”ר סיעת הליכוד, מסר בתגובה: “אחרי הלחץ העצום שהפעלתי, התקיים היום לראשונה דיון במועצת העיר בני ברק בנושא מיגור מכת העכברושים החמורה בבני ברק.

“הודיתי בישיבה בשם תושבי העיר לאנשי המקצוע שהגיעו והציגו פתרונות, ביקשתי מהעסקנים לבצע אותן במהירות וללא ג’ובים וקומבינות והדגשתי שזו חובתה של העירייה לתושבים שנאלצים להתמודד בימים ובלילות עם הסכנה הזו. אמשיך לפעול עד שבני ברק תהיה נקיה ובטוחה”.

הדגש העיקרי של הפרוייקט, יינתן לסבבי הדברה תכופים ומאסיביים והתמודדות כירורגית עם מחילות ומקומות המסתור של העכברושים.

כפרוייקטור למשימה נבחר יוסי פורטל, יו”ר ובעלים של חברת פורטל, המתמחה ביעוץ ותכנון אקולוגי, שצברה ניסיון ויכולות גבוהות בטיפול במפגעים תברואתיים ברשויות מקומיות.

השבוע סיים פורטל את התהליך הארוך של תחקור ותכנון היעדים, המטרות ודרכי הביצוע של פרוייקט טיהור העיר מהמכה, שגורמת לסבל רב למאות אלפי תושבי העיר – וזכתה להתעלמות מצד קברניטי העיר.

התכנית כוללת קשת רחבה של פעולות אסטרטגיות ופעילות שטח להתמודדות עם התופעה המטרידה שעיקריהן, מבצע הדברה מתקדם בהיקף חסר תקדים, טיפול שורש במפגעי האשפה והגרוטאות בחצרות הבתים, תגבור משמעותי של 8 משאיות טיאוט, עוד 3 משאיות פינוי אשפה ברחבי העיר, 4 צוותי מיול -רכבים לסמטאות עם קשיי מעבר, הפעלת מערכת טכנולוגית חכמה לניטור ובקרה אחר מוקדי המכרסמים, מערך טיפול חדשני בשוחות ביוב נגועות ומעטפת פעילות נוספת למיגור מיידי של המכרסמים.

התכנית המקיפה – שיוצאת לדרך בזכות קמפיין מאסיבי של חבר מועצת העיר יעקב וידר –  מתפרסת על פני מספר עמודים, והיא כוללת אסטרטגיית פעילות רוחבית המיועדת לבצע הסתערות על כל מוקדי העכברושים בעיר, ולהתמודדות רוחבית בכל הכלים במשולב.

לפי התכנית שאושרה, כבר בתום שבוע ההתארגנות ההכרחי, תחל הפעילות האגרסיבית למיגור הנגע.

“אנחנו לא מאמינים ב’זבנג וגמרנו'”, אומר הפרוייקטור המיוחד יוסי פרוטל. “זאת הולכת להיות פעילות מאוד אינטנסיבית מצד אחד, ומאידך היא תהיה רוחבית ותטפל בכל הנושאים הקשורים לתחומי המחיה של המכרסמים, במקביל”.

במסגרת התכנית האסטרטגית, ילוו את העיר 12  רפרנטים, שיפקחו לאורך שישה ימים בשבוע במשך ארבעה חודשים, על ביצוע התכנית והתקדמות מיגור החולדות. בנוסף יהיו עוד שני מנהלי אזורים של כלל המערך.

מלבד פעילות חסרת תקדים בשטח, יוקם גם חפ”ק מיוחד בבניין העירייה שיוקדש כולו לטיפול במכרסמים. חדר המבצעים יצוייד במסכים ומצלמות שיעבירו בשידור חי את הנעשה ברחבי העיר ויעקוב אחר ביצוע הפעולות בשטח.

חדר המבצעים ירכז אחרי כלל הנתונים, ינטר ויעקוב אחרי התפתחות ההדברה וימנע התפרצויות באזורים חדשים.

“זאת הסתערות כללית ופעילות רחבה מחוץ לתקציב העירוני, בפעילות מלווה מיוחדת בכדי להביא בשורה והכרעה בנושא” אמר ראש העיר אברהם רובינשטיין – שסוף סוף- נכנע למכבש הלחצים שהפעילו עליו חבר המועצה וידר ותושבי העיר. “זאת התמודדות שאף עיר לא חוותה כמותה. כבר חודשים ארוכים אנחנו שוקדים על הפתרון, והתכנית הזאת אמורה לתת את המענה האפקטיבי ביותר”.

בשלבים הראשונים של הפעילות, יבצעו הצוותים של הפרוייקטור הדברה מסיבית שתכלול גם פגיעה ואיטום במחילות התת קרקעיות של החולדות וכן מבצע עירוני לפינוי פסולת וגרוטאות מחצרות הבניינים.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד לוידר!
    16/06/2023 07:02
    בני ברקי
  1. רובינשטיין הוא פשוט בושה…

  2. כל הכבוד לוידר!
    16/06/2023 07:02
    בני ברקי
  3. ההתנהלות של רובינשטיין היא בושה לעיר…

  4. נקיון העיר
    16/06/2023 11:27
    דוד
  5. לקנוס בנינים שיש בהם פסולת ולכלוך לקנוס בנינים שלא פינו פסולת בנין לחייב בנינים להוסיף עגלות אשפה בנין של תשע שכנים 6 עגלות אשפה העיריה מצידה חייבת לנקות את העיר בכל פינות ששנים לא נגעה בהם יד אדם לטאטאות את הרחובות על מלא לקנוס בעלי חנויות שמשאירים זבלים ולכלוך ליד החנות.

  6. כל הכבוד. יישר כוח
    16/06/2023 13:19
    מאיר
  7. תודה לפרוייקטור החדש יוסי פורטל שהתווה את המדיניות והביצוע של הפרויקט האדיר הזה ונקווה גם שחברת פורטל בראשות יוסי פורטל תעמוד מצידה ביכולות הביצוע ובמינימום הוצאות כפי שהתווה הפרויקטור שלה מר יוסי פורטל. יישר כוח

  8. להרב וידר האלוף! נקיון חשוב אך תאורה ברחובות השכונות גם קריטיות
    16/06/2023 13:39
    אזרח מיואש
  9. הרב וידר היקר נא להאיר את הפנסים המסכנים ברחוב החשוכים בשכונות
    סע בערב בשעה 11 10 בשכון ה’ קלישר, בר אילן, צירלזון תראה את הפנסים החשוכים ואיך העכברושים מתרוצצים בחסות החושך באלפים ותסע לשכונת או החיים ותראה את התאורה שם ותראה את ההבדל כי מי גרים שם ? תנחש לבד