בקואליציה מבהירים כי יקדמו את הרפורמה • מה יהיה עם המורדים?

בכיר בקואליציה: "הגיע הזמן לקדם את החקיקה. האופוזיציה קיבלה אתמול מה שרצתה ובכל זאת פוצצה את השיחות. יש גבול"
חרדים 10
כ"ו סיון התשפ"ג / 15.06.2023 19:03

בכיר בקואליציה אומר היום (חמישי) כי “הגיע הזמן לקדם את החקיקה. האופוזיציה קיבלה אתמול מה שרצתה ובכל זאת פוצצה את השיחות. יש גבול. הקואליציה המתינה מספיק זמן”.

בעקבות המורדים בליכוד שהצביעו אתמול בניגוד לעמדת הקואליציה, אומר הבכיר כי “שר או ח”כ בליכוד שיתנגד לחקיקת הרפורמה וימנע זאת בגלל מניעים אישיים של חשבונות עם נתניהו או קנאה בתמיכה שיש בלוין, ישלם את כל המחיר בליכוד”.

במקביל, מפרסם חזקי ברוך בערוץ 7 כי מפלגת הליכוד הוציאה דף מסרים לחברי הכנסת לאחר ההצבעה על נציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים בה נבחרה ח”כ קארין אלהרר לנציגת האופוזיציה בתמיכה של מספר חברי קואליציה.

את עיקר המסרים מקדישים בליכוד למתקפה נגד ראשי האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ לאור הודעתם כי לא יחדשו את המגעים בבית הנשיא עד שהוועדה למינוי שופטים תחל לפעול. “במשך שלושת החודשים האחרונים פעלנו בכל הכוח כדי להגיע להסכמות בבית הנשיא. סיעות הקואליציה עשו כברת דרך ארוכה לצד השני, גם בימים האחרונים הגשנו הצעות מפורטות והם נמנעו אפילו מלהגיב”.

“לפיד וגנץ איימו שיפוצצו את השיחות אם לא תמונה חברת אופוזיציה לועדה. מונתה חברת אופוזיציה והם בכל זאת החליטו לפוצץ את השיחות. גנץ ולפיד הוכיחו שכל השיחות היו מבחינתם מסך עשן, הם לא באו בידיים נקיות ולא היתה להם מעולם כוונה להגיע לפשרה. לגנץ ולפיד אין שום אחריות לאומית, לא אכפת להם מהעם ומהמדינה, לא אכפת להם מהכלכלה וכל מה שהם רוצים, זה להפיל את הממשלה”.

במקביל, מתבקשת סיעת הליכוד, להסביר כי הרפורמה המשפטית, לפחות באופן חלקי, תקודם. “לאחר שלפיד וגנץ הודיעו על פיצוץ השיחות, נתכנס ראשי הקואליציה ונחליט על לוחות הזמנים ופרטי המשך חקיקה ליברלית, שוויונית וצודקת, לתיקון מערכת המשפט. עם ישראל יודע שיש צורך בתיקונים במערכת המשפט שלנו ואנו נבצע אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות