“בן גוריון נסע עד באר שבע, כדי לתת פרס לאישה שילדה ילד עשירי”

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ ישראל אייכלר, בדיון במליאה על חוק הגזענות: "ההסתה נגד החרדים פוגעת בהם גם באוטובוס ואפילו בשירותי בריאות"
אריה ריבקינד
כ"ו סיון התשפ"ג / 15.06.2023 11:58

ח”כ ישראל אייכלר נשא אמש (רביעי) דברים במהלך דיון על הרחבת חוק הגזענות גם למי שמסית נגד החרדים.

“ישנו פתגם עממי שאומר שמור אותי מידידי כי מאויבי אדע להיזהר בעצמי. התזה הזו של ‘דאגה ליהודים’ ולפרנסתם, כבר הורגשה בימי הקנטוניסטים ברוסיה והמשיכה בימי הקומוניסטים. הם השתכנעו בתעמולה זדונית, שהיהודים לא יודעים לחנך את הילדים שלהם להיות פרודקטיביים ולהתפרנס. לכן צריכים לאסור עליהם את לימודי הדת ולרדוף אותם עד שיבינו את אור ‘שמש העמים’.

“אלו שדואגים לילדים שלנו ומרעיבים אותם עד שיידעו להתפרנס, הולכים באותה דרך. המחקרים הדמוגראפים הפכו למסע דה לגיטימציה של האם והילדים החרדים. כותבים נגדם בכל כלי התקשורת, ויוצרים איבת עולם לעם עולם. מתייחסים למשפחות ברוכות ילדים בבוז”.

ח”כ אייכלר סיפר: “בשעתו בן גוריון נסע עד באר שבע, כדי לתת פרס לאישה שילדה ילד עשירי. איך מתייחסים בתקשורת ובתגובות למשפחות ברוכות ילדים, שמצילות את העם היהודי מכיליון ומביאות לעולם היהודי ברכה ונצח.

“אנחנו רוצים את החוק נגד גזענות כדי למנוע אפליה גזענית שקיימת, בכל פינה ומפגש עם אנשים מוסתים. זה קיים אפילו בבתי חולים. אני כמובן לא מכליל, רובם עושים עבודה נהדרת. אבל לפעמים אחות או רופאה שמעה הסתה בתקשורת, ומגיעה לעבודה ורואה חרדים ומתנהגת בהתאם לילד החרדי שבא לקבל טיפול רפואי.

“זה קיים אפילו באפליה בתגבור בתחבורה הציבורית. מי עומד בתחנות האוטובוסים המלאים? תראו בכל התחנות. איפה תמיד חסר אוטובוסים? בציבור החרדי. זו תוצאה של ההסתה הזאת. בפרט עכשיו ברפורמה המשפטית.

“אם לא היו מסיתים נגד החרדים – הייתי מאמין להם שמה שאכפת להם זה באמת מי ישלוט. הכנסת או בג”ץ. אבל כשהם מנתבים את הזעם והתיעוב נגד החרדים – אני מבין שזו אנטישמיות. לכן אני קורא לכלל חברי הכנסת הנאורים והמכילים לתמוך בחוק החשוב הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות