נתניהו מאשים: “גנץ ולפיד חיפשו כל תירוץ לפיצוץ ההידברות” • צפו

נתניהו על הצהרות גנץ ולפיד על הקפאה: "הם לא רוצים מו"מ אמיתי. אנחנו נפעל באחריות" • גוטליב מאשימה: "הבוגדים בליכוד לא הצביעו על דעת עצמם. יצא המרצע מהשק" • מילביצקי: נגמר הסיפור, אין עלינו מגבלות יותר • ביסמוט: הדרך להתנצל בפני הבוחרים שלנו זה להעביר הרפורמה
אריה ריבקינד
כ"ה סיון התשפ"ג / 14.06.2023 20:32

אחרי המפלה של הקואליציה: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (רביעי) על הודעת ראשי האופוזיציה, לפיה המשא ומתן בבית הנשיא לא יימשך עד להקמת הוועדה למינוי שופטים.

“היום התברר סופית שגנץ ולפיד חיפשו כל דרך לפוצץ את השיחות”, אמר נתניהו.  “לפני שלושה חודשים הם אמרו שאם רק נעשה פסק זמן בחקיקה הם ייכנסו להידברות. עשינו פסק זמן והם לא נכנסו להידברות אמיתית. הם דחו כל הצעה, אפילו המינימלית ביותר, שהנציגים שלנו הביאו לבית הנשיא”.

הוא הוסיף: “היום הם עשו דבר חדש. אתמול הם אמרו שאם לא תיבחר נציגה שלהם לוועדה למינוי שופטים הם יפוצצו את השיחות. אבל נבחרה נציגה שלהם ובכל זאת הם פוצצו את השיחות. גנץ ולפיד לא רוצים משא ומתן אמיתי. אני מבטיח לאזרחי ישראל כי בניגוד להם אנחנו נפעל באחריות למען המדינה שלנו”.

ח”כ קארין אלהרר מיש עתיד נבחרה אחר הצהרים לנציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים. 58 ח”כים הצביעו בעד מועמדותה של אלהרר, ו-56 התנגדו.

לפחות ארבעה מורדים מהליכוד הצביעו בעד מועמדותה של אלהרר, למרות הוראת ראש הממשלה להתנגד לכל המועמדים שיועלו להצבעה.

חברת הכנסת טלי גוטליב השיגה רק 15 תומכים מול 59 מתנגדים לפיכך, נציג הקואליציה לוועדה ייבחר בבחירות חוזרת שייערכו בתוך שלושים ימים.

מיד לאחר התוצאות הודיעו ראש האופוזיציה  ח”כ יאיר לפיד ויו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ כי הם מקפיאים את המגעים בבית הנשיא סביב פשרה על הרפורמה המשפטית עד לאחר הקמת הוועדה למינוי שופטים וכינוסה.

ח”כ טלי גוטליב תקפה הערב את חבריה בקואליציה על ההתנגדות למועמדותה לוועדה למינוי שופטים – ואמרה בראיון ל’כאן חדשות’: “הבוגדים בליכוד לא הצביעו לאלהרר על דעת עצמם. יצא המרצע מהשק וגילינו את הפרצוף האמיתי של הקואליציה”.

ח”כ חנוך מילביצקי מהליכוד, חבר צוות השיחות בבית הנשיא, הגיב על הודעת ראשי האופוזיציה: “נגמר הסיפור. השתחררנו. הפרצוף האמיתי של גנץ ולפיד נחשף. אין עלינו מגבלות יותר ועכשיו כל הגיבורים מאחורי הפרגוד יעמדו למבחן הציבור ויוכיחו לעם ישראל אם הם ימין או לא. הגיע הזמן להחליט בעצמנו איזה חוקים נכון להעביר כרגע ולגשת למלאכה”.

ח”כ בועז ביסמוט מהליכוד הגיב: “קל מאוד להפיל אחריות ולחפש אשמים. אנחנו הממשלה, אנחנו הקואליציה, אנחנו השלטון – אנחנו האחראים. הדרך היחידה להתנצל בפני הבוחרים שלנו זה להעביר את הרפורמה, ויפה שעה אחת קודם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות