מזכיר הממשלה העיד: הם הסכימו להחזרת דרעי • גנץ ולפיד: שקר

מזכיר הממשלה יוסי פוקס טען בשני ראיונות כי במסגרת ההידברות על הרפורמה הסכימו באופוזיציה לאפשר את חזרת דרעי לממשלה • באופוזיציה מכחישים: "אתה לא פעיל פוליטי שיכול להפיץ פייק ניוז. מדובר בשקר עלוב"
חרדים 10
כ"ה סיון התשפ"ג / 14.06.2023 17:27

מזכיר הממשלה עו”ד יוסי פוקס חשף אחר הצהריים (רביעי) כי באופוזיציה הסכימו לפשרה שתאפשר את חזרתו של יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי לשולחן הממשלה.

פוקס סיפר בראיון ל’כאן חדשות’: “ביממות האחרונות, באחת ההצעות שהועברו על ידינו, דובר על כך שכל החלטת ממשלה לא תבוטל בעילת סבירות. בא הצד השני ואמר: אנחנו מוכנים שהחלטות ממשלה על מדיניות לא יבוטלו בעילת הסבירות וגם לגבי מינוי שרים”, סיפר

הוא הוסיף, “קיבלנו באמצעות המתווכים מהצד השני תשובה שאם אנחנו רוצים שבהסכמה שאנחנו מגבשים עילת הסבירות תכלול את מינוי השרים והמשמעות היא שאריה דרעי יוכל לחזור לממשלה – זה מתקבל, אבל לא לגבי כל מינויי הבכירים הנעשים על ידי הממשלה”.

לדבריו, למרות המחלוקות “עמדת ראש הממשלה וראשי הקואליציה היא להמשיך את ההידברות מאותו מקום על חקיקה בהסכמה. ראש הממשלה מעוניין להגיע בכל דרך להסכמה סביב הרפורמה”.

גם בראיון למוטי קסטל בערוץ 14, הוא גילה כי בשיחות בבית הנשיא הגיעו הקואליציה והאופוזיציה להסכמה לגבי החזרתו של אריה דרעי ועל צמצום עילת הסבירות לגבי מינויי שרים בממשלה: “באופן אירוני בימים האחרונים הצד השני היה מוכן לגרסה שהייתה מכשירה את אריה דרעי אבל באופן מהותי לא ביטלה את עילת הסבירות”.

נציגת יש עתיד לשיחות בבית הנשיא קארין אלהרר הגיבה: “להד”ם”. נציגה נוספת של יש עתיד נעמה שולץ אמרה: “לא היה ולא נברא”.

ביש עתיד פרסמו תגובת הכחשה: “הנסיון של מזכיר הממשלה להציג הסכמות בבית הנשיא הוא ביזוי מוסד הנשיאות. מדובר בשקר מוחלט. אין שום הסכמות בבית הנשיא, ולא הסכמנו לאפשר לדרעי לחזור לשולחן הממשלה”.

המחנה ממלכתי הגיב: “מצופה ממזכיר הממשלה לזכור שהוא עובד ציבור, ולא פעיל פוליטי שיכול להפיץ פייק ניוז. מדובר בשקר עלוב”.

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: “ההסכמה היחידה שהושגה בבית הנשיא, זאת ההסכמה לצרף את אריה דרעי לשורות הממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות