תבוסה לקואליציה: קארין אלהרר נבחרה לוועדה לבחירת שופטים

נציגת האופוזיציה קארין אלהרר נבחרה ברוב של 58 מול 56 לוועדה לבחירת שופטים • בגוטליב תמכו 15 לעומת 59 • תוך 30 יום בחירה לנציג נוסף • המשמעות: לפחות 4 מח"כי הקואליציה הצביעו בעד אלהרר • ח"כ טלי גוטליב צעקה במליאה: "בושה! בגללכם! כולכם! כל הקואליציה! בושה!"
אריה ריבקינד
כ"ה סיון התשפ"ג / 14.06.2023 18:15

מפלה לקואליציה: ח”כ קארין אלהרר מיש עתיד נבחרה הערב (רביעי) לנציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים. 58 ח”כים הצביעו בעד מועמדותה של אלהרר, ו-56 התנגדו.

נציג הקואליציה לוועדה ייבחר בבחירות חוזרת שייערכו בתוך שלושים ימים לאחר שחברת הכנסת טלי גוטליב השיגה רק 15 תומכים מול 59 מתנגדים.

המשמעות היא שלפחות ארבעה מחברי הקואליציה הצביעו בעד מועמדותה של אלהרר, למרות הוראת ראש הממשלה להתנגד לכל המועמדים שיועלו להצבעה.

ח”כ טלי גוטליב צעקה במליאה: “בושה! בגללכם! כולכם! כל הקואליציה! בושה!”

בחשבון הטוויטר שלה כתבה: “לא רציתי להיות צודקת אבל צדקתי. קואליציה עם 64 מנדטים לא השכילה לבחור שני נציגים מטעמה. חברי קואליציה הצביעו לנציגת האופוזיציה. אוי לבושה”.

ח״כ סעדה צעק במליאה: “חמישה אנשים מהליכוד בגדו בקואליציה, ובואו נשים את זה על השולחן, זה מהליכוד וכולנו יודעים את זה”.

הפרשן הפוליטי עמית סגל צייץ: “איזו קואליציה מביכה”.

מוטי קסטל, הכתב הפוליטי של ערוץ 14: “בתום דרמת ענק – מפלה מוחצת: אלהרר נבחרה על ראשה של הקואליציה, גוטליב לא. הקואליציה אכלה את הדגים המסריחים וגורשה מהעיר. בחירות לנציג הקואליציה בעוד 30 יום”.

הוא הוסיף ודיווח: “מאחורי הקלעים הספירה התבצעה לא פחות מ 3 פעמים. בפעם הראשונה יצא 58-57 לאלהרר. ח”כ שקלים התעקש על ספירה חוזרת בה יצא: 58-56. בספירה השלישית לבקשתו – נציגי הקואליציה שוכנעו: אלהרר ניצחה על הראש שלהם”.

ח”כ אביגדור ליברמן, יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, הגיב לתוצאות ההצבעה: “היום נקבע שיא חדש של ביזוי הכנסת. נתניהו ודרעי יצרו תקדים מטורף, שפוגע קודם כל בכלכלת ישראל, במעמדה של ישראל בעולם ובמערכת המשפט ומכניס את החברה הישראלית לסחרור בלתי אפשרי. אין פה את טובת המדינה, אין טובת עם ישראל, רק טובתם האישית של נתניהו ודרעי. הכשלת ההצבעה היום נועדה לאפשר לקואליציה להשתלט על הוועדה למינוי שופטים ועל ועדת הבחירות המרכזית”.

ליברמן הוסיף: “אני קורא לחבריי לאופוזיציה, להפסיק להיתמם ולהודיע באופן מיידי על הפסקת השיחות בבית הנשיא. היום ברור יותר מאי פעם, שלא מדובר בניסיון להגיע להסכמות, אלא בתרגיל הונאה לשילוב אריה דרעי בממשלה. המשך השיחות בבית הנשיא זה לא כניסה תחת האלונקה, אלא קפיצת ראש לפח רחב ועמוק שהכינו נתניהו ודרעי לאופוזיציה”.

תוצאות ההצבעה לבחירת נציגי הכנסת לוועדות המינויים לנושאי משרה שיפוטית:

הוועדה לבחירת שופטים:

בחברת הכנסת קארין אלהרר תמכו 58 לעומת 56 שהתנגדו
בחברת טלי גוטליב תמכו 15 לעומת 59 שהתנגדו

הוועדה לבחירת דיינים:

בחברת הכנסת פנינה תמנו תמכו 60 לעומת 54 שהתנגדו והיא נבחרה לכהן בוועדה, תתקיים בחירה לנציג נוסף תוך 30 ימים.

הוועדה לבחירת קאדים:

בחבר הכנסת אחמד טיבי תמכו 51 לעומת 59 שהתנגדו
בחבר הכנסת מנסור עבאס תמכו 51 לעומת 60 שהתנגדו

לפיכך לא נבחר אף נציג ותתקיים בחירה נוספת תוך 30 ימים.

ועדת המינויים לקאדים-מד’הב:

בחבר הכנסת חמד עמר תמכו 55 לעומת 59 שהתנגדו
לפיכך לא נבחר נציג ותתקיים בחירה נוספת תוך 30 ימים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות