פיגוע ירי: ישראלי בן 33 ו-4 חיילים נפצעו קל ובינוני

ישראלי כבן 30, אב לארבעה ילדים, נפגע מירי סמוך לצומת אפס - והמשיך בנסיעה למעבר ריחן • 4 חיילים נורו: מצבם קל ובינוני • צה"ל פתח במצוד אחר המחבלים
חיים טוויל
כ"ד סיון התשפ"ג / 13.06.2023 15:58

ישראלי  בן 33, אב לחמישה ילדים, נפצע באורח בינוני בפיגוע ירי שאירע אחרי הצהריים (שלישי) באזור צומת אפס, בין מבוא דותן לחרמש, בצפון השומרון.

המחבלים שביצעו את הירי לעברו הצליחו להימלט וביצעו ירי לעבר רכב של צה”ל. כתוצאה מהירי נפצעו באורח בינוני וקל ארבעה חיילי צה”ל.

הפצוע בן ה-33, שנפצע בידו ומצבו בינוני, הגיע עצמאית למעבר ריחן.

כוחות הצלה, בשיתוף כוח רפואה של צה”ל, העניקו לפצוע טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הלל יפה. שלושה מהחיילים פונו לבית החולים הלל יפה וחייל נוסף פונה במסוק לבית החולים שיבא בתל השומר.

מהמרכז הרפואי הלל יפה נמסר: למרכז הרפואי הלל יפה הגיעו 4 פצועים מאירוע הירי. לאחר בדיקה וטיפול ראשוני, מצבם מוגדר קל ויציב. מטופלים בחדר המיון.

מנחם אורדמן, אב לחמשיה ממבוא דותן, שנפצע בפיגוע סיפר ל’כאן חדשות’: “עצרתי בצד בדרך למבוא דותן, לדבר בטלפון. ואז הגיע רכב עם לוחית צהובה חלונות שחורים, בנתיב הנגדי, נצמד אלי פותח את החלון האחורי והתחיל לירות בי עם M-16. תוך כדי שאני קולט שאני חי אני שולף את האקדח ומשיב באש.

“ברגע שהוצאתי את האקדח הוא התחיל לנסוע. אני מבין שנפצעתי הרכב מלא בדם. אני קולט שאני חי ומתחיל לנסוע לכיוון המחסום. אומר להם שירו עלי וזהו עוצר את הרכב”, הוסיף אורדמן. “הייתי בטוח שאני מת. לא חושבים בשניות האלה”.

חובש רפואת חירום במד”א יהודה רבני: “קיבלנו קריאה על פצוע מאירוע ירי שהגיע למעבר ריחן. יחד עם כוח רפואה צבאי שנמצא במעבר הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד”א לבית החולים הלל יפה כשמצבו בינוני. תוך כדי הטיפול קיבלנו דיווח על עוד 4 פצועים נוספים שנמצאים סמוך למבוא דותן ומיד נסענו לכיוונם. 4 הפצועים שסבלו מפציעות בגפיים היו בהכרה מלאה. פינינו 3 מתוכם לבי”ח הלל יפה בניידת טיפול נמרץ של מד”א ובניידת טיפול נמרץ צבאית. הפצוע הרביעי פונה במסוק לבי”ח שיבא-תל השומר.”

ראש מועצת שומרון יוסי דגן תקף בעקבות הפיגוע: “האירוע הקשה הזה, רב הנפגעים, מתרחש בצומת סמוך לצומת בה נרצח מאיר תמרי הי”ד לפני כשבועיים. אנחנו התחננו מזה שנים ובוודאי אחרי הפיגוע, התחננו, זעקנו להפסיק להפקיר אותנו, לסגור את המחסום של חרמש, לסגור את המחסום של מבוא דותן.

”מי שקיבל את ההחלטה האומללה לפתוח מחדש את המחסום בכניסה לחרמש אחרי תום השבעה הפקיר את החיים של התושבים שלנו. אני דורש מהממשלה הזו, תנו לנו תשובות לעזאזל. למה אתם מפקירים אותנו תושבי השומרון? סוג ת’ במדינה שלהם. ההפקרה הזו לא תיעצר אצלנו, כי גל הטרור מגיע מכל אזור צפון השומרון. אנחנו כולנו מתפללים לרפואתם של הפצועים. האירוע עדיין בעיצומו, אבל אנחנו לא ניתן לזה להמשיך. אנחנו דורשים תשובות מהממשלה עכשיו, תפסיקו למרוח אותנו, תפסיקו להפקיר אותנו”.

ח”כ צבי סוכות כתב בחשבון הטוויטר שלו: “הפיגוע התרחש ‘‏150 מטר מהמקום בו נרצח מאיר תמרי הי”ד”.

הוא הוסיף: ”תחושה קשה מידי של חוסר מענה לטרור מצפון השומרון. לא ניתן בשום צורה להפקיר את החיים שלנו. לפני כל דבר אחר – הממשלה שלנו חייבת לספק ביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות