חרדי הוכה בידי ערבים באלעד עד אובדן הכרה. מה קרה במשטרה?

חרדי הותקף לפני שבוע בידי שני ערבים באלעד באגרופים ובמוט ברזל - עד שאיבד את הכרתו, לאחר שהעיר להם כי פגעו ברכב חונה • כאשר הגיע להגיש תלונה במשטרה, גילה לתדהמתו כי הערבים הגישו תלונה נגדו, בעודו מקבל טיפול רפואי
חיים טוויל
כ"ד סיון התשפ"ג / 13.06.2023 14:36

לפני שבוע הותקף חרדי בידי שני ערבים באלעד, לאחר שהעיר להם כי פגעו ברכבו החונה. בתגובה, היכו הערבים את היהודי באגרופים ובמוט ברזל עד שאיבד את הכרתו ופונה מהמקום לבית חולים.

לאחר ששוחרר מבית החולים, הגיע לתחנת המשטרה על-מנת להגיש תלונה, אולם שם גילה להפתעתו כי הערבים כבר הקדימו אותו, הגישו תלונה בעודו מקבל טיפול רפואי – וכי בעקבות תלונתם חוקרי המשטרה ממתינים לחקור אותו תחת אזהרה.

עו”ד אופיר שטיינר מחוננו, המייצג את החרדי, פנה במכתב למשטרה בדרישה כי תמצה את החקירה נגד התוקפים, וכי תסגור את התיק שנפתח בגין התלונה השקרית נגד הנפגע.

במכתבו מתאר עו”ד שטיינר את התקיפה: “מרשי ‏שב ‏לביתו‏ ביישוב ‏אלעד, ‏מלווה‏ באשתו ‏וילדיו.‏‏ כשהגיע ‏לפתח‏ הבניין, ‏הבחין ‏בטנדר‏ של ‏חברת ‘סורגדור’ ‏פוגע ‏ברכב‏ של ‏שכנו. ‏הוא‏ התקשר ‏לשכנו וסיפר ‏לו ‏על‏ הפגיעה. ‏לאחר ‏זמן‏ קצר, ‏ירד ‏השכן, בעל הרכב, אל החנייה. השכן פנה אל אחד מיושבי הטנדר וביקש מהם פרטים על מנת לטפל בנזק לרכבו – אך הוא סרב.

“בעל הרכב פנה לנהג הרכב הפוגע וביקש את פרטיו, אך הוא סירב ואף חירף‏ וגידף ‏בלשון‏ גסה ‏את ‏מרשי.‏ בעל הרכב ‏ניסה ‏להסביר‏ שחלה‏ עליו ‏חובה ‏להעביר ‏את ‏הפרטים, ‏אך ‏הנהג ‏השיב ‏לו: ‘אתה יהודי, אני לא סופר אותך ממטר’, ‏והוסיף:‏ ‘אם לא תלך מפה אני אשבור לך את העצמות’.

“מיד לאחר מכן, הנהג‏ התקרב‏ במהירות ‏לעבר‏ו ‏והיכה בו באגרוף בפניו. הוא ‏המשיך מייד להכות אותו מכות אגרוף נמרצות,‏ בעוד‏ מרשי מנסה‏ להודפו לאחור. או‏ אז,‏ התקרב ‏לעבר‏ בעל הרכב ‏גם‏ שותפו של הנהג הפוגע, ‏והחל להכותו גם הוא. בעוד ‏חברו ‏ממשיך ‏להכות, ‏הנהג הפוגע ‏ניגש ‏לרכב ‏והוציא מן הרכב מוט ברזל בצבע צהוב. הוא ‏חזר ‏והתקרב ‏אל ‏בעל הרכב ‏והחל להכותו באמצעות מוט הברזל.

“מרשי שעמד כל העת מהצד, ‏חשש‏ לחיי ‏חברו,‏ ו‏על ‏כן, ‏ניגש‏ לעבר שכנו ‏והתוקפים, ‏במטרה ‏להסירם ‏מעליו‏. זאת,‏ בעוד ‏אשתו ‏וילדיו ‏המבוהלים‏ עומדים‏ מן ‏הצד. ‏מייד ‏כשהתקרב, היכה אותו הנהג מכת אגרוף עזה בפניו, כך שכל גופו זז לאחור מעוצמת המכה.‏ הוא‏ ניסה ‏להתקרב‏ בשנית,‏ חרף ‏זעקותיה‏ ותחינותיה‏ של‏ אשתו,‏ אך ‏שוב הוכה בידי התוקפים ונרתע לאחור.

“אז, ‏ירדו ‏מהבניינים‏ הסמוכים ‏שכנים ‏ששמעו ‏את ‏קולות ההמולה. הם ‏ניסו ‏להפריד‏ בין‏ הניצים, כאשר ‏התוקפים ‏ממשיכים ‏לאיים ‏על ‏בעל הרכב ‏שיעזוב ‏את ‏המקום, ‏ובעל הרכב ‏ממשיך‏ לעמוד ‏על זכותו ‏לקבל ‏את ‏פרטיהם. ‏חרף ‏ניסיונותיהם ‏של ‏השכנים ‏להפריד, ‏התוקפים‏ הצליחו‏ להכות‏ את‏ שכנו ‏מספר‏ פעמים ‏נוספות, ‏גם ‏באמצעות‏ מוט ‏הברזל.

“רק לאחר הגעת שוטרים למקום פסקה התקיפה. כתוצאה מהתקיפה איבד בעל הרכב את הכרתו, ושכנו נותר חבול, בעיקר בפניו. שניהם פונו באמצעות אמבולנס לקבלת טיפול רפואי בביה”ח”.

עו”ד שטיינר מוסיף וכותב במכתבו כיצד לאחר הגשת תלונה על האירוע במשטרה על ידי החרדי, בחרה המשטרה לחקור אותו בחשד כי הוא התוקף: “ביום ‏חמישי, ‏ביקשו בעל הרכב ושכנו ‏להגיש ‏תלונה ‏נגד ‏התוקפים. ‏הם ‏הגיעו ‏יחדיו ‏לתחנת ראש ‏העין.‏ שם, ‏לתדהמתם, ‏גילו ‏שהתוקפים ‏הקדימו‏ והגישו‏ נגדם‏ תלונה ‏עוד כאשר היו בביה”ח. משכך‏ היה,‏ הבהירו‏ להם‏ החוקרים ‏בתחנה ‏כי הם החשודים, כי יפתחו להם תיקים וכי הם אלו שיחקרו תחת אזהרה בחשד לתקיפה.

“כך, ‏כשהם ‏עדיין ‏חבולים ‏וכואבים, ‏נאלצו היהודים להיקלט ‏כחשודים ‏בתחנה.‏ טביעות ‏אצבעותיהם ‏נלקחו, ‏הם ‏עברו ‏’עיבוד’ ‏כבכל ‏פתיחה ‏של ‏תיק ‏פלילי, ‏ונלקחו‏ לחקירה ‏תחת ‏אזהרה. ‏בחקירותיהם, ‏הטיחו ‏בהם ‏החוקרים ‏את ‏גרסאותיהם ‏של‏ התוקפים, ‏לפיהן, ‏למרבה ‏האבסורד, ‏הגיעו ‏השניים ‏למקום ‏במכוון ‏על-מנת ‏לתקוף ‏את‏ הפועל ‏והנהג”.

שטיינר מדגיש במכתבו, כי מדובר בתקיפה לאומנית ומבקש המשטרה לפעול למעצרם של התוקפים ולהעמדתם לדין: “למרבה ‏הצער, ‏מדובר ‏בניסיון ‏של ‏תוקפים ‏אלימים ‏לכסות על תקיפה אלימה ממניע גזעני,‏ תוך‏ הקדמת ‏תלונתם ‏שלהם ‏לתלונת ‏הנפגעים‏ שהיו‏ באותה ‏העת ‏בבית‏ החולים.‏ מצופה ‏ממשטרת ‏ישראל ‏להשוות ‏את ‏גרסתם ‏המופרכת ‏של ‏התוקפים ליתר ‏הראיות‏ בתיק, ‏ולשעות‏ לגרסאותיהם של‏ הנפגעים, ‏שיצאו מהאירוע‏ האלים‏ בשן-ועין.‏ יבוקש למצות את חקירת התוקפים האלימים – הנהג והפועל – ולוודא כי יועמדו הם לדין בגין מעשיהם. בהמשך, ‏אבקש ‏לסגור את תיק החקירה נגד מרשיי בגין חוסר אשמה. שכן, כל שעשו, עשו רק על-מנת להגן על חייהם ושלמות גופם”.

עו”ד שטיינר: “מדובר במקרה נוסף בו תוקפים אלימים, התוקפים יהודים ממניע גזעני, מנסים להפוך את הקערה על פיה באמצעות תלונת שווא. מקומם אף יותר, שעשו זאת בעוד היהודים שוכבים על מיטת חוליים. יש למצות את הדין עם התוקפים האלימים, ולסגור את התיק נגד הנפגעים שיצאו מהאירוע בשן-ועין”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הזוי
    14/06/2023 08:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הרתעה 0
    יותר נכון -10
    שפל חדש של חילול ה’
    שפלותם של ישראל חילול ה’ הוא

  2. לצערנו פרקטיקה מקובלת אצל הערבים
    14/06/2023 09:58
    ניר
  3. הגשת תלונת שווא ע”י התוקף,
    והמשטרה המפגרת כל פעם נופלת בפח הזה.
    היה סיפור על חייל שערבי ניסה לחטוף לו נשק והערבי התלונן שהחייל תחילה תקף אותו והחייל הסתבך שבמשפטים עד שהוכח שהוא המותקף…