4 ו-5 שנים: מציתי בית משפחת ישובייב בשמעון הצדיק יבלו בכלא

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עונשי מאסר על שני מחבלים שהורשעו בהצתת ביתם ורכבם של משפחת ישובייב בשכונת שמעון הצדיק בירושלים בפברואר 2022, באמצעות בקבוקי תבערה • מחבל נוסף וקטין שהתשתפו באירוע נידונו לשנתיים וחצי וחצי שנת מאסר
חייים טוויל
כ"ד סיון התשפ"ג / 13.06.2023 10:26

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר אתמול (שני) את דינם של המחבלים בלאל ג’עברי ומועתז חג’ מחמוד, אשר הציתו את ביתם ורכבם של משפחת ישובייב בשכונת שמעון הצדיק בירושלים בפברואר 2022.

ממכרת: כל מה שאתם צריכים לדעת על הנזק של סיגריות אלקטרוניות

על ג’עברי נגזרו 5 שנות מאסר ועל מחמוד 4 שנות מאסר.

לפי כתב האישום השליכו השניים בקבוקי תבערה לעבר ביתה של משפחת ישובייב וזאת מתוך מניע גזעני-לאומני. בנוסף הציתו את רכבה של המשפחה מספר פעמים.

עו”ד חיים בלייכר מחוננו, המייצג את משפחת ישובייב: “גזר הדין ניתן כנגד חוליית טרור שפעלה במספר הזדמנויות כדי לבצע פיגועי טרור כנגד משפחת ישובייב. העונש שנגזר מהווה התקדמות בענישה כנגד חוליות הטרור במזרח ירושלים ביחס להוזלת היד שהייתה נהוגה בעבר אך אינה ממצה דיו את הדין כנגד המחבלים.

“סוף דבר מדובר בחוליית טרור שלא בחלה באמצעים בניסיון לשרוף בית על משפחה וילדיה. כדי להילחם בטרור דרושה החמרת ענישה משמעותית אשר הינה חיונית לצורך הביטחון של כולנו. אנו נפנה בבקשה לפרקליטות לערער על פסק הדין ודרישה להחמיר את ענישת המחבלים”.

נזכיר, כי בחודש פברואר 2022 יידו מספר מחבלים בקבוקי תבערה לעבר ביתה של משפחת ישובייב בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. הבקבוקים הציתו אש בבית המשפחה אשר גרמה לשריפת חדר השינה של ילדי המשפחה בו בהשגחה פרטית לא שהו באותו הזמן בביתם.

בגין אירוע זה ואירועים נוספים סביב בית משפחת יושבייב הוגשו כתבי אישום כנגד המחבלים בעבירות של הצתה, יצור נזק, נשיאת נשק, היזק בזדון ממניע גזעני, מעשה טרור של ניסיון הצתה, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, פעולה בנשק למטרות טרור ועוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מסכים עם דעת העו"ד בלייכר - יש למצות דין עם המחבלים
    13/06/2023 10:45
    נתי
  1. לשקול חיסול המחבלים וגירוש משפחותיהם