המפלגות החרדיות דורשות מנתניהו: להתחיל מיד בחקיקת חוק הגיוס

ראש הממשלה רוצה להביא כבר בחודש הקרוב לאישור הממשלה את חוק הגיוס ואת 'חוק ההוקרה למשרתים' - ולדחות את חקיקת החוק למושב עד החורף לשכת גפני: "עמדתנו שההליכים לחקיקת חוק הגיוס יחלו מיד - וזאת עמדת הנציגות החרדית כולה"
אריה ריבקינד
כ"ד סיון התשפ"ג / 12.06.2023 22:46

ראש הממשלה בנימין נתניהו דן הערב (שני) עם ראשי המפלגות החרדיות וגורמי המקצוע בניסיון להביא להסכמות לדחות את חוק הגיוס למושב הכנסת הבא שיחל בחורף – ובינתיים לאשר את מתווה חוק הפטור החדש בהחלטת ממשלה.

לפי דיווחים, “דרעי וגפני לא התנגדו” למהלך, בעוד שבאגודת ישראל דרשו כי החוק יעלה לקריאה ראשונה כבר במושב הקיץ.

אלא שהערב הודיעה לשכת ח”כ משה גפני: “בניגוד לדיווחים, עמדתנו היא כי ההליכים לחקיקת חוק הגיוס יחלו מיד – וזאת עמדת הנציגות החרדית כולה”.

המשמעות היא כי דגל התורה וש”ס מאמצות את הדרישה של אגודת ישראל.

לפי דיווח הערב ב’כאן חדשות’, נתניהו רוצה להביא את מתווה חוק הגיוס ואת ‘חוק ההוקרה למשרתים’ של השר יואב גלנט בחודש הקרוב לאישור הממשלה. זאת, בניסיון להראות לבג”ץ כי הממשלה פועלת בנושא ובמקביל למנוע עימות בכנסת ובציבור על החוק עד החורף.

הגורמים המשפטיים עדיין בוחנים את ההצעה.

המתווה המסתמן לחוק הגיוס החדש כולל את הורדת גיל הפטור לחרדים לגיל 23, כך שיוכלו להיכנס מוקדם יותר למעגל העבודה. התוכנית כוללת גם שינוי במשך השירות של חיילי צה”ל, כך שחיילים בתפקידים עורפיים ומנהלה ישתחררו מוקדם יותר, ולוחמים או כאלה שמשרתים בתפקידים חיוניים, ישרתו פרק זמן ארוך יותר ובחודשי השירות האחרונים שלהם ישתכרו בכ-6,000 שקלים.

‘חוק ההוקרה למשרתים’ בשירות המילואים עוסק בהטבות עם הנחות בחשמל, ארנונה, קייטנות לילדים והטבות במסגרת מועדון ב’הצדעה’.

משרד הביטחון גיבש תוכנית בסכום של 200 מיליון שקלים בשנה. ההטבות החדשות יינתנו למי שעושה שירות מילואים פעיל: יותר מ-20 ימי מילואים במשך שלוש שנים או 14 ימים בשנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות