סמוטריץ’: “תצחקו ותסתלבטו עליי, אני לא יודע אנגלית! גאה בעברית”

אחרי מספר כישלונות פומביים בנאומים בשפה האנגלית - שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עונה לח"כי האופוזיציה במליאת הכנסת: "אני לא יודע אנגלית! תצחקו עליי ותסתלבטו עליי, למדתי ליבה ועשיתי 5 יחידות, אבל אני לא יודע אנגלית! אני צריך להיות גאה בלשון הקודש ובשפה העברית"
אבי כץ
כ"ג סיון התשפ"ג / 12.06.2023 19:28

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ, עלה היום (שני) לבימת המליאה בכנסת במהלך דיון על יוקר המחייה והצעות אי אמון בכנסת, ואמר: “יש הרבה דברים שאני לא מבין בהם – אחד מהם, אני לא יודע אנגלית. אגב למדתי ליבה – עשיתי 5 יחידות בגרות, אבל לא יודע אנגלית! תצחקו ותסתלבטו עליי. בואו נדבר כלכלה”.

את נאומו ליוו קריאות ביניים מצד חברי האופוזיציה שנכחו במליאה. הוא מצידו, הסביר שהפיק לקחים מהנאום הקודם – וכהשתתף בשבוע שעבר בכנס של ה-OECD בפריז, החליט פשוט לדבר בעברית.

“אמרתי להם בהתחלה באנגלית – אני מתנצל, ודיברתי עברית. למדתי, לא קרה כלום. אגב, הייתי צריך מלכתחילה לעשות את זה. מנכ”ל הארגון מדבר צרפתית, הצרפתים יש להם גאווה לאומית. אני צריך להיות גאה בלשון הקודש ובשפה העברית”‘.

הוא הוסיף: “אני אגלה להם סוד – לא קרה כלום”.

בחודש מרץ נאם סמוטריץ’ בכנס הבונדס בוושינגטון. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, ובו קטעים מהנאום,  נראה השר מתקשה לבטא חלק נכבד מהמילים באנגלית וטועה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לדינו
    13/06/2023 17:18
    סנדי
  1. היי סמוטריץ לא למסת כלום כי לדינו זה גם לא שפה😂😂