גנץ: “לא נהסס להגיע להסכמות, אבל לא מכיר סיכום כזה על דרעי”

יו"ר המחנה הממלכתי הכחיש את דברי אביגדור ליברמן לפיהם הושגו הסכמות בשיחות סביב הרפורמה בבית הנשיא • ומה השיב על השאלה: אם נתניהו יזרוק את החרדים, ויקבל את הצעת ליברמן - תיכנס לקואליציה שלו?
אריה ריבקינד
כ"ג סיון התשפ"ג / 12.06.2023 15:11

יו”ר המחנה הממלכתי ח”כ בני גנץ התייחס היום (שני), בפתח ישיבת סיעת המחנה הממלכתי, לשיח על הסכמות בבית הנשיא, ולהצעה של ליברמן לכניסה לקואליציית נתניהו.

גנץ אמר על המגעים בבית הנשיא: “בסוגייה כל כך רגישה נדרשת עבודה יסודית, שבסופה, גם אם אף צד לא יקבל את רצונו המלא – מדינת ישראל תקבל את מה שהיא צריכה, ואת מה שרוב הציבור רוצה. מי שרוצה לקרוע את מדינת ישראל בלי להפוך כל אבן, מי שמוכן שהמדינה תשלם מחירים עצומים בלי לעשות כל מאמץ – עושה טעות קשה ומרה.

“העקרונות של המחנה הממלכתי לא השתנו מהיום הראשון ולא ישתנו עד היום האחרון של ההידברות. לא תהיה שליטה פוליטית על מינוי שופטים ושומרי סף, יקודם ויקויים חוק יסוד חקיקה מקיף, תישמר ביקורת שיפוטית אפקטיבית, יהיה שיפור בשירות לאזרח, ולא פחות חשוב – אחרי שמסכימים אין פרק ב’ בכנסת הנוכחית”.

הוא התייחס להצבעה על נציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים: “אנחנו עומדים בפני רגע מכריע ביום רביעי, ודווקא נוכח הלחצים שמופעלים על נתניהו אני מבקש להגיד לו ולחברי הקואליציה בצורה הברורה ביותר: המחנה הממלכתי לא תהסס להגיע להסכמות אם הם יעמדו בעקרונות שהצבנו. שום שיקול פוליטי לא יעמוד ביננו לבין מה שנכון למדינת ישראל. זה לא הזמן לשחק משחקים, זה לא הזמן לדילים ולא הזמן לתרגילים פוליטיים.

“אני שומע בכל כמה שעות על נוסחה כזו ונוסחה אחרת. יש נוסחה פשוטה מאוד – לבחור נציג קואליציה לוועדה, לבחור נציגת אופוזיציה, ולהמשיך בהידברות בכדי שנוכל למצות את הניסיון לעשות את מה שרוב הציבור הישראלי רוצה: לשמור על הדמוקרטיה, לשמור על אחדות ישראל, להגיע להסכמות, ולהמשיך להתווכח על נושאים אחרים”.

הוא הכחיש את דברי יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לפיהם כבר הושג הסכם בין הקואליציה והאופוזיציה בבית הנשיא. “לא יודע על סמך מה ליברמן אמר את מה שאמר, אני לא מכיר את הדברים”.

הפרשנית שרי רוט שאלה את גנץ בסיעה: ליברמן אמר שאם נתניהו זורק את החרדים, סמוטריץ ובן גביר הוא נכנס לקואליציה שלו. אתה איתם?

גנץ: “תקראי לי כשזה יקרה וגם יאיר לפיד יכנס”…

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות