נחשף: כך פועלים ראשי ממשלה ורמטכ”לים לשעבר להפלת נתניהו • צפו

מוטי קסטל, הכתב הפוליטי של ערוץ 14, חושף תכתובות בקבוצת וואטסאפ סודית בה חברים מייסדי הקריים מיניסטר, בוגרי בלפור ומפגיני קפלן • בקבוצה בכירים, רמטכ"לים וראשי ממשלה לשעבר מחפשים דרכים להחייאת המחאה • אז מה הם מתכננים ולכמה אנשים הם מצפים?
חרדים 10
כ"ג סיון התשפ"ג / 11.06.2023 22:40

תכתובות מדהימות מקבוצת וואטסאפ סודית וסגורה, שנחשפו הערב (ראשון) על ידי מוטי קסטל, הכתב הפוליטי של ערוץ 14 – שופכות אור על הקו הלוחמני בו בחר אהוד ברק.

מדובר בקבוצת חירום מצומצמת בה חברים ראשי הממשלה לשעבר אהוד ברק ואהוד אולמרט, הרמטכ”לים לשעבר דן חלוץ ויעלון, ישי הדס ממייסדי ה’קריים מיניסטר’, רועי נוימן, שקמה ברסלר ואייל שוורצמן ממחאות ה’דגלים השחורים’ – בוגרי בלפור ומפגיני קפלן.

כאן הם מטכסים עצה יחדיו כיצד להחיות את המחאה, כך הם מתכננים את בניית המהלך הבא.

ישי הדס משתף: “כל אשר יגורתי והזהרתי מפניו בא. נחלשנו מאד. נשאר גרעין קשה מורחב בלבד. אם רוצים לנסות להשתמש או לייצר טריגר משמעותי שיחזיר אותנו ואת ההמונים לתמונה – זה הרגע!!!”.

הוא הוסיף: “עשינו טעויות. נכנענו לנרטיב של נתניהו, הנשיא והאופוזיציה. זה הזמן לנסות לתקן. חייבים לייצר דרמה! ציבורית, די לדיבורים! מעשים!!”

אולמרט מתייחס ישירות לדברים שאמר בעבר: “בראשית המחאה אמרתי מאבק זה לא סמינרים ונאומים אקדמיים. צריך לנהל מאבק ראש בראש, יד ביד. אז הייתה הסתייגות מהנוסח כי נשמע אגרסיבי מדי. נראה לי כי תוקף הדברים לא פג, אולי להיפך. בלי אלימות והפרת חוק אבל במלחמה כמו במלחמה”.

אהוד ברק כתב בקבוצה, לאחר הקריאה למרי אזרחי שהשמיע בסופ”ש: “בכל הכח. כל התחלה קשה ואנחנו בתחילת שלב חדש. יהיה קשה ובכל זאת חיוני. אסור לדחות”.

הרמטכ”ל לשעבר, דן חלוץ, נזעק: “חברים, אם לא נגייס אלפי משתתפים כדי לייצר את האפקט הנדרש אז מוטב לא לעשות. צריך לרכז מאמץ בבניית הכח. המסר צריך להיות נכון. אני תורם 3 רכבים…”

הדס חושף את האמת על מספר המשתתפים בקפלן, כשהוא מייחל ל-35 אלף – הנה התכתובת בוואטסאפ: “זקוקים ל-35 אלף איש. אם המערכת התקשורתית של מטה המאבק לא מסוגלת לייצר דרמה שתביא את כמות הקהל – סימן שכבר לא מתייחסים אלינו כלל”, הוא מוסיף ומפרט את התוכנית לשבוע הנוכחי, “חייבים לקחת את הסיכון לייצר אולטימטום וספירה לאחור דרמטית. אם זה לא יגייס האנשים – שיהיה לנו הסאלמי לתיאבון”.

הרעיון המתגבש הוא חסימת נמל התעופה בן גוריון. חלוץ חוזר ומזהיר: “אם לא יהיו 500 כלי רכב, זה יהיה פיאסקו”.

הנה התוכנית המדויקת: המארגנים מתחילים לדבר פרקטית ולהציג את הקשיים, כאשר אחד מהם הוא הקנסות שעלולים לספוג המוחים בנתב”ג.

שימו לב להצעה המדהימה של אהוד ברק: “יש הבדל שחשוב לתת עליו את הדעת. בב”ב ובחדרה השתתף בפעילות המוחה עצמו, כאן זה האזרח ורכבו – הוא עלול להיקנס בסכום ניכר. אנשים יתקשו לבוא אם לא נדע להעמיד בימים שנותרו קרן גדולה בהכרח שבכוחה להבטיח שיפוי לאזרח הפרטי. עד כאן הדגשה (יש לבדוק מראש האם ובאיזו דרך שיפוי כזה יהיה חוקי). אם תהיה קרן כזאת, סביר שהיא לא תידרש לעמוד במבחן כי לא יקנסו 2,000 או 3,000 בעלי רכב”.

הדס כותב: “חייבים איש תקשורת שיתן חו”ד על הקמפיין הדרוש”.

איש הקשר מי שארגן את ההפגנות בנתב”ג חושף: “לגבי הקנסות, אז, כיסינו אבל דובר על כמות לא גדולה. מאז המטה נסוג מזה כעמותה מסודרת”.

המארגנים חוששים שוב ושוב מכישלון ומסכמים: “בחיים לא יגיעו אלפים סתם כך, אלא אם גלנט יודח שנית”.

כן, זה היה ידוע אמנם גם עד היום אבל התכתובות האותנטיות והמדהימות הללו מוכיחות שוב שמתחת לפני השטח מעורים אותם האנשים, בוגרי בלפור ואויביו הוותיקים של נתניהו. שמות הארגונים – כמו גם המטרות והסיבות הרשמיות להפגנות – מתחלפות מדי תקופה, אבל השיטות אותן השיטות, הכיס העמוק והכסף – מאותו הכיס. המטרה זהה, אחת ויחידה: הפלת ממשלת הימין בראשות נתניהו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רבון העולמים עד מתי תאריך אפך מול אנשים אלה גדולי תורה נאספים ואלה נשארים???.
    12/06/2023 00:22
    איש חושב
  1. אנא השם תציל אותנו מאנשים אלו