זק”א הפעיל חוקרים כדי להכפיש פעיל שלוחם ב’טורפים’ חרדים

בארגון זק״א ניסו לייצר, באמצעות חוקר פרטי, חומרים מכפישים ואף מפלילים נגד הפעיל החברתי אייזק ווינהאוס, שסייע מאוד בשבירת 'מעגל השתיקה' סביב מבצעי מעשים חמורים בציבור החרדי • בעקבות תחקיר שפורסם בחדשות 12, רשם העמותות פתח בבדיקת הממצאים נגד זק"א
חרדים 10
כ"ב סיון התשפ"ג / 11.06.2023 20:40

ארגון זק”א הפעיל חוקרים פרטיים כדי לייצר חומרים מכפישים על פעיל חברתי, הלוחם בעבירות של מעשים חמורים במגזר החרדי. כך דווח היום (ראשון) העיתונאי עמרי מניב בחדשות 12.

הפעיל הוא אייזיק ווינהאוס, תושב ניו יורק, שנלחם בעבירות של מעשים חמורים – וסייע מאוד בשבירת ‘מעגל השתיקה’ סביב מעשיהם של הרב אלעזר ברלנד, חיים ולדר ומשי זהב, יו”ר זק”א לשעבר.

לפי חדשות 12, ווינהאוס החל לקבל הודעות מפרופיל פיקטיבי, השייך כביכול לצעירה, שסיפרה כי יש לה דוד עשיר מאוד שעוסק ביזמות ומעוניין לתרום כספים למאבק בפגיעות בציבור החרדי.

למעשה, הפרופיל של אותה צעירה הופעל על ידי משרד חקירות.

“אם תרצה אני יכולה להעביר לך את המספר האנגלי שלו”, כתבה הצעירה לווינהאוס בשיחת פייסבוק. “תוכל לחייג אליו בווטסאפ, ותשוחחו. אם יש לך נכסים למכירה ויזמות בארץ תוכל גם להציע לו”.

ה”דוד העשיר” היה למעשה חוקר פרטי. הוא ניסה להוציא מווינהאוס אם יש לו מידע על פגיעות של מעשים חמורים של אנשים מסוימים – וניסה להפילו.

החוקר נפגש עם ווינהאוס והציע לו בין היתר תרומות כספיות, לכאורה במזומן.

ווינהאוס עלה על החוקר – והפגישה ביניהם תועדה גם מצדו.

לדברי גורמים שמעורים בנושא, עלות של חקירה מעין זו עולה מאות אלפי שקלים. לפי הדיווח בחדשות 12, הכסף הושג מכמה אירועי התרמה גדולים שארגון זק”א ערך, תוך הבטחה לתורמים שהכספים נועדו לפעילות החשובה של הארגון וכדי למנוע את קריסתו הכלכלית.

הארגון ניסה לייצר חומרים מכפישים גם על ראשי עמותה שנמצאים עימם בסכסוך באמצעות אותו משרד חקירות, ובין היתר לייצר עליהם חומרים מפלילים – אלא שגם במקרה זה החוקר נחשף מיד.

חרדים 10 שאל את דובר זק”א האם הדיווח על הניסיונות לייצר חומרים מכפישים על פעיל החברתי אייזיק ווינהאוס נכון.

בתגובה שיגר הדובר תגובה ארוכה, המתייחסת לראשי העמותה המתחרה שנמצאים עם זק”א בסכסוך.

“ארגון זק”א הוא מהגופים ההתנדבותיים החשובים בישראל, המבצע ב-30 השנים האחרונות פעילות קודש של הצלה ושל טיפול בכבוד המת. במשך עשור שלם נאלץ זק”א להתמודד עם גוף מתחזה. דוחות רשמיים של משרד המשפטים ורשם העמותות עסקו בהתחזות של אותו הגוף. הוגשו תלונות והמדינה אף הטילה עליו סנקציות קשות.

“כל פעולה בה נקט זק”א הייתה במטרה להתגונן מפני רדיפה, הכפשות ושקרים (על בסיס יום יומי ממש) של אותם מתחזים, כאשר כל התקשרות שנעשית מותנית כמובן בעמידה בכל הוראות החוק.

“אנו סבורים כי חובה לבצע חקירה מקיפה אודות הגורמים שהוזכרו ופעולותיהם, על מנת לעצור את הפגיעה בארגון זק”א ובמתנדביו ולאפשר את המשך עבודתם החשובה למען הציבור”.

למרות שאלה חוזרת – על הפעיל החברתי, לא התקבלה תגובה.

בעקבות התחקיר שפורסם בחדשות 12, רשם העמותות פתח היום  בבדיקת הממצאים נגד זק”א. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות