גדי איזנקוט חשף: ב-2015 בוצעה תקיפה שבה חוסלו מאות מדאעש

הרמטכ"ל לשעבר רמז במכון למחקרי ביטחון לאומי כי צה"ל פגע במטרה ברדיוס של 1,000 קילומטר סביב ישראל • "מי שיודע הכי טוב כמה צה"ל פעל ברחבי המזרח התיכון - הם אנשי דאע"ש, כי הם שילמו מחירים של מאות הרוגים ופצועים ונפגעים"
חרדים 10
כ"ב סיון התשפ"ג / 11.06.2023 20:12

הרמטכ”ל לשעבר גדי איזנקוט חשף הערב (ראשון), בהופעה במכון למחקרי ביטחון לאומי inss, כי בשנת 2015 ישראל ביצעה תקיפה נרחבת נגד דאע”ש.

איזנקוט, כיום ח”כ במחנה הממלכתי, לא נקב באיזה אירוע מדובר, אך אמר שמדובר בתקיפה רחבה מאוד וכי נפגעו הרבה מאוד לוחמי דאע”ש.

“המערכה נגד דאע”ש הייתה אינטנסיבית ובהרבה יותר ממדינה אחת – עם תוצאות שבחלק מהמקומות עולות על כל דמיון בסוג המבצעים והתקיפות שבוצעו. חלק מהפעולות עברו מתחת לרדאר. הצבא עסק במערכה הזאת – אמ”ן, חיל אוויר, יחידות מיוחדות, קשרי חוץ”, סיפר.

הוא הוסיף וסיפר: “תופעת דאע”ש מקבלת אצלנו תפנית ב-2015 כשבמהלכה יש אירוע במקום מסוים שאנחנו מתבקשים לבצע תקיפה, מבצעים תקיפה רחבה מאד יחסית ופוגעים בהרבה מאוד אנשי דאע”ש.

“אין הרבה מדינות בעולם שיודעות לאתר מטרות בגודל של פודיום ולהכניס טיל למטרה ברדיוס של 1000 קילומטר סביב ישראל. האויבים שלנו ראו את זה, הרוסים ראו את זה, האמריקנים ראו את זה. מי שיודע הכי טוב כמה צה”ל פעל ברחבי המזרח התיכון – הם אנשי דאע”ש, כי הם שילמו מחירים של מאות הרוגים ופצועים ונפגעים –  והם ידעו מי ידע לעשות את הפעולות האלו”.

בשנת 2018 דיווח ה’ניו יורק טיימס’ על שיתוף פעולה ביטחוני הדוק בין ישראל למצרים, במהלכו תקף צה”ל כמאה מטרות של דאע”ש בסיני. על פי הדיווח כל התקיפות הישראליות אושרו על ידי המצרים ובוצעו תוך שיתוף פעולה מודיעיני הדוק בין המדינות.

מהדיווח עלה,  כי הסיוע הצבאי הישראלי למצרים החל מיד לאחר הפלת המטוס הרוסי על ידי ארגון הטרור בשנת 2015.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות