הרחקת מחבל מסביבת נפגעי העבירה: “אין זה מוסרי והוגן שייפגעו בפעם השניה״

ועדת שרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק של ח״כ לימור סון הר מלך - והיא תעלה לאישור במליאה ביום רביעי • "המעט שיכולים לעשות למען המשפחות, עד שנתקן את השיטה כולה, הוא להרחיק את המחבלים שמשתחררים מהנפגע או בני משפחתו - שלא יצטרכו להיתקל בו"
אריה ריבקינד
כ"ב סיון התשפ"ג / 11.06.2023 15:38

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח״כ לימור סון הר מלך – ‘מגבלות על חזרתו של מורשע בטרור לסביבת נפגע העבירה’ – והיא תעלה להצבעה טרומית במליאה כבר ביום רביעי הקרוב.

הצעת החוק, בשיתוף פורום ‘בוחרים בחיים’ של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור, מבקשת לקבוע כי מחבלים ששוחררו מהכלא יורחקו מהנפגעים ומבני משפחותיהם.

ההרחקה תחול על מקום המגורים, מקום העבודה וכן במוסדות הלימוד. ההצעה, בדומה לחוק מגבלות על חזרתו של עבריין שביצע מעשים חמורים לסביבת נפגע העבירה, תעשה צדק עם הקורבנות – שלא יצטרכו להיתקל ברוצח שפגע בהם או בבן משפחתם.

ח״כ לימור סון הר מלך: “הצעת החוק מבקשת לעשות מעט מן הצדק עם קורבנות הטרור. מחבל צריך למות או לכל הפחות שלא להשתחרר לעולם. לצערי, בפועל מחבלים רבים משתחררים וביניהם גם רוצחים.

“המעט שאנחנו יכולים לעשות למען המשפחות עד שנתקן את השיטה כולה, הוא להרחיק את אותם מחבלים כדי שנפגע הטרור או בני משפחתו לא יצטרכו להיתקל בו במוסד הלימודים, באזור המגורים או במקום העבודה. אין זה מוסרי והוגן שנפגעי הטרור ובני משפחותיהם יפגעו בפעם השניה.

“אני מבקשת להודות להוגי החוק פורום ‘בוחרים בחיים’, שעושים לילות כימים במאבק כנגד הטרור”.

ב’בוחרים בחיים’ של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור הגיבו: ״אנו מברכים על ההתקדמות בהצעת החוק של ח”כ לימור סון הר מלך להרחקת מחבלים שמשתחררים מנפגעי הטרור שהם פגעו בהם. זהו צעד קטן נוסף בהגבלת תנועתם של המחבלים המשתחררים לצערנו חדשות לבקרים מהמשפחות שהם פגעו בהם.

“הצעת החוק באה להשוות במשהו את ההגבלות שקיימות בחוק לגבי עבריינים שביצעו מעשים חמורים – ושיחולו על מחבלים ומי שנשפט על עבירות טרור.

“זה לא הסוף, אבל זו התקדמות משמעותית גם בהבנה של המחוקק, שהאזרח הישראלי צריך הגנה ממחבלים לא רק לפני שאלה עושים פיגוע אלא בשל הנסיבות במדינה והשחרורים התכופים, האזרח צריך הגנה מהמחבל גם לאחר שחרורו מהכלא. אנו מברכים את ח”כ לימור סון הר מלך על מאמציה ועל הבנת הנושא מתוך ההיסטוריה שלה והשתייכותה למשפחת נפגעי הטרור בישראל״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות